Show simple item record

dc.contributor.advisorΦιοραβάντες, Σπυροβασίληςel_GR
dc.contributor.authorΖιώγας, Ιωάννηςel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2015-11-17T10:41:50Z
dc.date.available2015-11-17T10:41:50Z
dc.date.issued2013el_GR
dc.identifier.otherhttps://catalog.lib.aegean.gr/iguana/www.main.cls?surl=search&p=ed763fb5-024d-4d04-a952-e71cbf110eaa#recordId=1.41851el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/10778
dc.description.abstractΗ διατριβή "Το έργο του Στάμου ως πορεία μετασχηματισμού ενός διεθνούς κώδικα (field painting) σε κώδικα ερμηνείας του φωτός και του τοπίου. Παιδαγωγικές Εφαρμογές" διερευνά τον τρόπο που το έργο του Θεόδωρου Στάμου μπορεί να ερμηνευτεί με μια προσέγγιση που αναπτύσσεται σε τρεις άξονες: στην μελέτη του πλαισίου του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού (ιστορικού, πολιτικού, καλλιτεχνικού), στην διερεύνηση της σύγχρονης διάστασης της Αφηρημένης Ζωγραφικής και στην ανάδειξη της σημασίας του σώματος στην δημιουργία του εικαστικού έργου. Οι τρεις παραπάνω άξονες διερευνώνται μέσα από την στοχαστική προσέγγιση του Αντόρνο και Ντιούι και του τρόπου που η βιωματική εμπειρία σχηματίζει εικαστικά έργα και σχηματίζει μια αισθητική που υπερβαίνει το αντικείμενο και την επιφάνεια. Η διαδικασία καθορίζεται ως σωματομετρική διαδικασία. Το έργο του Θεόδωρου Στάμου εξετάζεται ως παράγωγο μιας εποχής και ταυτόχρονα μέσα από την ετερότητα που ο Στάμος αντιπροσωπεύει. Δίδεται έμφαση στα τρία στάδια ανάπτυξης της δουλειάς του με κορύφωση την παραμονή του, την τελευταία τριακονταετία σχεδόν της ζωής του στην Λευκάδα και τον τρόπο που εργάστηκε στο να μετασχηματίσει την χειρονομιακή επιφάνεια της προηγούμενης δουλειάς του σε επιφάνειες ερμηνείας του φωτός. Σημαντικό ρόλο επίσης διαδραματίζει ο τρόπος που το σώμα του με το πέρασμα της ηλικίας μετασχημάτιζε και την εικαστική του χειρονομία.Η μελέτη των παραπάνω εφαρμόστηκε στην ερμηνευτική προσέγγιση και ανάπτυξη της καλλιτεχνικής/εκπαιδευτικής διαδικασίας «Εικαστική Πορεία προς τις Πρέσπες». Η «Εικαστική Πορεία προς τις Πρέσπες» αποτελεί μια διαδικασία που ενσωματώνει την έννοια του πεδίου, της σημασίας του σώμα και τεχνικές με τους οποίους η βιωματική εμπειρία μπορεί να αποτελέσει το βασικό εννοιολογικό εργαλείο για τον σχηματισμό εικαστικής εμπειρίας και έργου.el_GR
dc.description.abstractThe dissertation “The work of Stamos as a process of transformation of an international code (field painting) into a code of interpretation of the light and the landscape. Pedagogical Applications” explores the way the work of Theodoros Stamos can be interpreted in a way that develops in three axes: the study of the framework of Abstract Expressionism (historical, political, and artistic). Second the study of the contemporary content of Abstract Painting and third the revealing of the importance of body in the creation of a visual artwork. These three approaches are explored through the contemplative approach of Adorno and Dewey and the way the experiential approach shapes visual artworks and aesthetics that transcend the object and the surface. The process is named bodycentric approach.The work of Theodoros Stamos is examined as a product of an era and through Stamos’ otherness. An emphasis is put in the three stages of his work with a culmination during his stay in Lefkas almost the last thirty years of his life. The dissertation examines the way the gestural approach of the first two periods of his life was transformed into interpretations of light in the third period. One of the important conclusions of the study is the way the decaying body was transforming his visual gesture.The study of the above was applied in the interpretation and development of the artistic/educational process “Visual March to Prespes”. “Visual March to Prespes” functions as a process that embodies the concept of field, the importance of the body and the techniques that transform experience into the main conceptual tool in the shaping of the visual experience and work.en_US
dc.language.isoelel_GR
dc.subjectΠεδίοel_GR
dc.subjectΣτάμοςel_GR
dc.subjectΣωματοκεντρικόel_GR
dc.subjectΕξπρεσιονισμόςel_GR
dc.subjectΑφηρημένοςel_GR
dc.subjectΠορείαel_GR
dc.subjectFielden_US
dc.subjectStamosen_US
dc.subjectBodycentricen_US
dc.subjectExpressionismen_US
dc.subjectAbstracten_US
dc.subjectMarchen_US
dc.titleΤο έργο του Στάμου ως πορεία μετασχηματισμού ενός διεθνούς κώδικα (field painting) σε κώδικα ερμηνείας του φωτός και του τοπίου: παιδαγωγικές εφαρμογέςel_GR
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typedoctoralThesisel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.el_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record