dc.description.abstract | Μέσω της διατριβής αυτής επιδιώκεται η διερεύνηση της εξέλιξης του Μουσικού Μινιμαλισμού, από τη γέννηση του στα τέλη της δεκαετίας του 1950, έως και τις μέρες μας. Σε δεύτερο επίπεδο τα πορίσματα της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου καλλιτεχνικού έργου, το οποίο αποτέλεσε τη βάση ανάπτυξης μίας παιδαγωγικής εφαρμογής για μαθητές δημοτικού. Με βάση τα παραπάνω η παρούσα διατριβή διακρίνεται στις εξής επιμέρους ενότητες:1.Τι χαρακτηρίζουμε μουσικό μινιμαλισμό. Προέλευση της έννοιας και του όρου μέσα από τη διερεύνηση της βιβλιογραφίας, συνεντεύξεων των καλλιτεχνών, και βιβλίων Ιστορίας της Μουσικής.2.Αναζήτηση του μουσικού πλαισίου με αναδρομή στα κυρίαρχα μουσικά ρεύματα που προϋπήρχαν και επηρέασαν τον πρώιμο μινιμαλισμό όπως η σημασία της φιλοσοφίας του John Cage, η επίδραση της δεύτερης σχολής της Βιέννης.3. Αναζήτηση του κοινωνικού, πολιτικού και οικονομικού πλαισίου όπως οι συνέπειες του Β’ Παγκόσμιου πολέμου στο καλλιτεχνικό έργο και ειδικότερα στους συνθέτες που έφυγαν στις Η.Π.Α, οι κοινωνικές εντάσεις της δεκαετίας του 1960 κ.α.4.Η σχέση των πρώτων μινιμαλιστών με τις άλλες τέχνες και με το μινιμαλισμό στις εικαστικές τέχνες ειδικότερα. Σε ξεχωριστή ενότητα ερευνάται η θέση του Μουσικού Μινιμαλισμού σε σχέση με το Μοντερνισμό. Η συγκεκριμένη διερεύνηση πραγματοποιείται σε σχέση με την αντίστοιχη θέση του Μινιμαλισμού στις εικαστικές Τέχνες, αναζητώντας αναλογίες όπου υπάρχουν και όπου δεν υπάρχουν άμεσες αναλογίες, αναζητώνται τις ιδιαιτερότητες του Μουσικού Μινιμαλισμού.5.Ανάλυση της πορείας και του έργου των τεσσάρων πρωτοπόρων μινιμαλιστών ξεχωριστά για τον κάθε ένα, με έμφαση στην ανάλυση των κύριων έργων που αναδεικνύουν τη διαμόρφωση και την εξέλιξη του κινήματος και των βασικών δομικών χαρακτηριστικών των μουσικών έργων.6.Διεξαγωγή συμπερασμάτων για τα βασικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν ένα μινιμαλιστικό μουσικό έργο μετά από την ανάλυση δευτερογενών πηγών, αλλά κυρίως πρωτογενών πηγών (παρτιτούρες και ηχογραφήσεις κυρίως). 7.Ανάλυση ενδεικτικών μεταμινιμαλιστών συνθετών και του έργου τους, σύνδεση με την εξέλιξη του Μινιμαλισμού και διερεύνηση των βασικών χαρακτηριστικών των μεταμινιμαλιστικών συνθέσεων. Η αισθητική και ιστορική ανάλυση έχει επίκεντρο τη μουσική αλλά και τη διάδραση του έργου με τις άλλες τέχνες και των νέων τεχνολογιών. Η μουσικολογική - μουσική ανάλυση εξετάζει τα δομικά συστατικά μουσικών έργων που εντάσσονται στο ρεύμα του Μινιμαλισμού και του Μεταμινιμαλισμού ως πρωτογενές υλικό, τα οποία αναλύονται μουσικά και συνθετικά,, έτσι ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα δημιουργίας νέου έργου με αντίστοιχα δομικά υλικά (μελωδικό – αρμονικό υλικό, αντιστικτικές τεχνικές κ.α). Για την ανάλυση των τριών τελευταίων ενοτήτων χρησιμοποιήθηκε συνδυασμός ερευνητικών μεθόδων, όπως επιτόπια έρευνα σε βιβλιοθήκες, μουσεία, συλλογή ηχητικών παραδειγμάτων και μουσική ανάλυση σε παράλληλο χρόνο με το ιστορικό-κοινωνικό πλαίσιο, περιπτωσιολογική μελέτη συνθετικών προσεγγίσεων και συνεντεύξεις καλλιτεχνών και μουσικολόγων. 8.Από τη διαδικασία της έρευνας και της ανάλυσης των προηγούμενων ενοτήτων και τη διεξαγωγή των συμπερασμάτων-πορισμάτων προέκυψαν δομικά υλικά – κύτταρα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία της multimedia παράστασης «Η Γυναίκα της Ζάκυνθος» βασισμένη στο ομότιτλο πεζό ποίημα του Διονυσίου Σολωμού. 9.Σχεδιασμός παιδαγωγικής εφαρμογής | el_GR |