Show simple item record

dc.contributor.advisorΔασκαλοπούλου, Σοφίαel_GR
dc.contributor.authorΛέκκα, Γαρυφαλιά - Θεμιστοκλήςel_GR
dc.coverage.spatialΜυτιλήνηel_GR
dc.date.accessioned2015-11-17T10:44:26Z
dc.date.available2015-11-17T10:44:26Z
dc.date.issued2006el_GR
dc.identifier.otherhttps://vsmart.lib.aegean.gr/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&EncodedRequest=*E5*0A*1A*8Ba*22*E3*872*2B*E4*13*92*E5*20*D4&Profile=Default&OpacLanguage=gre&NumberToRetrieve=50&StartValue=4&WebPageNr=1&SearchTerm1=2006 .1.61313&SearchT1=&Index1=Keywordsbib&SearchMethod=Find_1&ItemNr=4el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/11188
dc.description.abstractΤο αντικείμενο αυτής της διδακτορικής διατριβής είναι η καταγραφή και ανάλυση υφασμάτων από την περιοχή του Αιγαίου. Η έρευνα επικεντρώνεται στην εξέλιξη των υφαντικών σχεδίων, ιδιαίτερα κατά την μετάβαση από τους χειροκίνητους τρόπους κατασκευής τους σε βιομηχανικές μεθόδους (19ος αι). Καταγράφονται ψηφιακά υφάσματα από διάφορες συλλογές, από την περίοδο αρχές 19ου αιώνα - αρχές 20ου. Το κεντρικό ζήτημα που προσεγγίζεται είναι η σχέση τέχνης και τεχνολογίας - μια σχέση που χαρακτηρίζει όλες τις εφαρμοσμένες τέχνες – ιδιαίτερα όμως σημαντική στον σχεδιασμό υφάσματος λόγω της εξάρτησης της δυνατότητας σχηματισμού σχεδίου κατά την ύφανση, από την διαθέσιμη τεχνολογία ύφανσης. Εξετάζεται πως αυτή η σχέση επηρεάζεται από την αυτοματοποίηση της υφαντικής. Τα υφαντά που μελετώνται, αναλύονται και κατηγοριοποιούνται ως προς τις τεχνικές ύφανσής τους, και ως προς τα σχέδιά τους (μοτίβα και σύνθεση). Τα σχέδια αναλύονται χρησιμοποιώντας την μέθοδο της γεωμετρικής ανάλυσης η οποία δίνει τη δυνατότητα της συστηματικής κατηγοριοποίησης των επαναλαμβανόμενων σχεδίων ονομάζοντας τα «είδη» των σχεδίων. Από την ανάλυση των συμμετριών των υφαντικών σχεδίων βγαίνει το συμπέρασμα ότι στη χειροποίητη υφαντική υπάρχει μία αυστηρή αντιστοιχία σχεδίων και τεχνικών, η οποία φαίνεται να ισχύει και σε άλλους πολιτισμούς όπου χρησιμοποιούνται οι ίδιες τεχνικές. Με την σταδιακή αυτοματοποίηση της ύφανσης σταματά να είναι τόσο αυστηρή αυτή η σχέση και ο σχεδιασμός αλλάζει σημαντικά. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εξετάζεται ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης τέχνης και τεχνικής που συντελέστηκε μέσω του κινήματος arts and crafts, αποτελώντας την αρχή της διαμόρφωσης του σχεδιασμού (design) υφάσματος και των εφαρμοσμένων τεχνών γενικότερα.el_GR
dc.language.isoelel_GR
dc.subjectΤεχνική ύφανσηςel_GR
dc.subjectTextile techniqueel_GR
dc.subjectΤεχνολογία ύφανσηςel_GR
dc.subjectTextile technologyel_GR
dc.subjectΣχεδιασμός υφάσματοςel_GR
dc.subjectTextile designel_GR
dc.subjectΥφαντικό μοτίβοel_GR
dc.subjectWoven motifel_GR
dc.subjectΑνάλυση συμμετρίαςel_GR
dc.subjectSymmetry analysisel_GR
dc.subjectΥφάσματα Αιγαίουel_GR
dc.subjectAegean textilesel_GR
dc.subjectΤέχνη και τεχνικήel_GR
dc.subjectArt and craftel_GR
dc.titleΗ εξέλιξη του ελληνικού υφάσματος - Αιγαίο: η επιρροή της τεχνολογίας ύφανσης στο σχεδιασμό (design) υφάσματοςel_GR
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typedoctoralThesisel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας.el_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record