dc.contributor.advisor | Φωκίδης, Εμμανουήλ | el_GR |
dc.contributor.author | Ξανθοπούλου, Ευφροσύνη | el_GR |
dc.coverage.spatial | Ρόδος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-20T12:16:56Z | |
dc.date.available | 2017-09-20T12:16:56Z | |
dc.date.issued | 2016-07-07 | |
dc.identifier.other | http://catalog.lib.aegean.gr/webopac/List.csp?SearchT1=%CE%9E%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85+%CE%95%CF%85%CF%86%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B7&Index1=Keywordsbib&Database=1&NumberToRetrieve=50&OpacLanguage=gre&SearchMethod=Find_1&SearchTerm1=%CE%9E%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85+%CE%95%CF%85%CF%86%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B7&Profile=Default&PreviousList=Start&PageType=Start&EncodedRequest=*F8*9E*26*C5*1F*27*980*ED*9E*C7*CF*12*E9*BE*C1&WebPageNr=1&WebAction=NewSearch&StartValue=1&RowRepeat=0&MyChannelCount= | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/17282 | |
dc.description.abstract | Η εργασία εξετάζει τα αποτελέσματα της διδασκαλίας ενοτήτων μαθήματος των Μαθηματικών στην Α΄ τάξη με τη χρήση ενός παιχνιδιού, σχεδιασμένο στο πρόγραμμα του Kodu. Ο τομέας των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στην εκπαίδευση είναι ένας κλάδος που εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια. Η επιλογή του διδακτικού αντικειμένου των Μαθηματικών έγινε επειδή παρατηρείται πως ένα σημαντικό ποσοστό των μαθητών αποκτά μία όχι και τόσο θετική στάση προς το μάθημα και επειδή συναντά δυσκολίες στην κατανόησή μαθηματικών εννοιών.
Μετά από βιβλιογραφική έρευνα τόσο στον άξονα των Μαθηματικών όσο και στον άξονα και των τρισδιάστατων σοβαρών παιχνιδιών, ακολούθησε ο σχεδιασμός και η κατασκευή του ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Ελέγχθηκαν και αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα που προέκυψαν. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν διδασκαλίες χρησιμοποιώντας το. Παράλληλα, δημιουργήθηκε διδακτικό υλικό. Συγκροτήθηκαν επιπλέον 2 ερευνητικές ομάδες. Στην πρώτη έγινε συμβατική διδασκαλία χρησιμοποιώντας όμως σύγχρονες διδακτικές μεθόδους και για το λόγο αυτό έγινε συγγραφή διδακτικού υλικού, ίδιο όμως σε περιεχόμενο με τη βασική ερευνητική ομάδα. Η τελευταία ερευνητική ομάδα ακολούθησε το σχολικό εγχειρίδιο που περιείχε τα αντίστοιχα κεφάλαια. Η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε με παρατήρηση, ερωτηματολόγια και με φύλλα αξιολόγησης. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν πως ο εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας με ηλεκτρονικό παιχνίδι, αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό και προκάλεσε θετικές αντιδράσεις στους μαθητές. Ο χρόνος εξοικείωσής τους σε αυτό ήταν ελάχιστος και η συνεργασία ήταν σχεδόν άψογη. Η αντιμετώπιση από τους συναδέλφους ήταν θετική. Σε σύγκριση με τις άλλες δύο μορφές διδασκαλίας τα μαθησιακά αποτελέσματα ήταν στις περισσότερες περιπτώσεις καλύτερα.
Τα αποτελέσματα οδηγούν στην ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης του θέματος για παράδειγμα σε άλλες διδακτικές ενότητες των Μαθηματικών της Πρώτης τάξης ή σε παιδιά μεγαλύτερων τάξεων. | el_GR |
dc.description.abstract | Serious games are increasingly being used in education. The study examines the effects of teaching Mathematics using a serious game in first grade students, developed in Kodu Game Lab. Mathematics was selected as a teaching subject because it is noted that a significant percentage of students does not have a positive attitude towards this course and because they encounter difficulties in understanding basic concepts.
The review of the literature in the Mathematics and in 3D serious games was followed by the design and the development of the game. Cognitive results were compared to two other groups of students. The first was taught using contemporary teaching methods while the second was taught conventionally. All groups had the same cognitive material. Research data was collected using observations, questionnaires and evaluation sheets. Results analysis revealed that this alternative way of teaching using a serious game, was met with enthusiasm and caused positive reactions to students. They were engaged with the game effortlessly and the collaboration worked almost flawlessly. The reaction of the educators was also positive. Compared with the other two forms of teaching the learning outcomes with the game were better in most cases. A further investigation could be carried out on other modules of Mathematics at the same or other grades.
A further investigation could be carried out for other modules of Mathematics at the same or other grades. | en_US |
dc.format.extent | 159 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Μαθηματικά | el_GR |
dc.subject | Δημοτικό | el_GR |
dc.subject | Serious game | en_US |
dc.subject | Kodu | en_US |
dc.subject | 3d game | en_US |
dc.subject | Σοβαρό παιχνίδι | el_GR |
dc.subject | Εκπαιδευτικό παιχνίδι | el_GR |
dc.subject | Διδακτική μαθηματικών | el_GR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.subject | Game evaluation | en_US |
dc.subject | Game development | en_US |
dc.subject | First grade | en_US |
dc.subject | Educational game | en_US |
dc.subject.lcsh | Mathematics--Study and teaching--Research (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2010101054) | en_US |
dc.subject.lcsh | Educational games (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041126) | en_US |
dc.subject.lcsh | Computer games (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99001415) | en_US |
dc.title | Κατασκευή και αξιολόγηση τρισδιάστατου παιχνιδιού
για τη διδακτική μαθηματικών στην Α’ τάξη δημοτικού | el_GR |
dc.title.alternative | Development and evaluation of a 3D game for teaching mathematics on first grade students | en_US |
dcterms.accessRights | campus | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ενδοπανεπιστημιακή Δημοσίευση
Κλειδωμένη η δυνατότητα αντιγραφής | el_GR |
heal.type | masterThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Τσολακίδης, Κωνσταντίνος | el_GR |
heal.committeeMemberName | Αυγερινός, Ευγένιος | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | false | |
dc.notes | Ο συγγραφέας επιτρέπει την πρόσβαση στο πλήρες κείμενο του ηλεκτρονικού αρχείου ΜΟΝΟ εντός του Πανεπιστημιακού δικτύου (ενδοπανεπιστημιακή πρόσβαση) | el_GR |
dc.contributor.department | Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών | el_GR |