Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπούνια, Αλεξάνδραel_GR
dc.contributor.authorΑνδριοπούλου, Δέσποινα- Αναστασίαel_GR
dc.coverage.spatialΜυτιλήνηel_GR
dc.date.accessioned2019-05-15T08:43:21Z
dc.date.available2019-05-15T08:43:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherhttps://vsmart.lib.aegean.gr/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&EncodedRequest=*95*C9*1C*CC*AD*06*7C*19N*82*295*CA2ix&Profile=Default&OpacLanguage=gre&NumberToRetrieve=50&StartValue=1&WebPageNr=1&SearchTerm1=2017 .1.121109&SearchT1=&Index1=Keywordsbib&SearchMethod=Find_1&ItemNr=1el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/18577
dc.description.abstractΗ διατριβή αναζητά τον όρο «θεατρική κληρονομιά» μέσα από την πράξη της μουσειοποίησης. Οι τρεις βασικοί άξονες της πράξης της μουσειοποίησης: α) τί επιλέγεται, β) πώς διατηρείται και γ) ποιος λαμβάνει τις αποφάσεις, αποτελούν το θεωρητικό εργαλείο με το οποίο αναλύονται οι μελέτες περιπτώσεων. Για τον σκοπό της διατριβής οργανώθηκε έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Αρχικά, με επίκεντρο το Θεατρικό Μουσείο της Αθήνας, μελετήθηκαν οι φορείς που επιλέγουν και διατηρούν θεατρικά τεκμήρια, στους οποίους η πράξη της μουσειοποίησης λαμβάνει χώρα μετά το πέρας του παραστασιακού γεγονότος. Το υλικό συλλέχθηκε μέσα από συνεντεύξεις και αρχειακή έρευνα σε αρχεία εφημερίδων, νομικά και άλλου είδους έγγραφα, καθώς επίσης και σε αρχειακό οπτικοακουστικό υλικό. Η δεύτερη φάση της έρευνας αναλύει τη δράση «Το Θέατρο στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου», στην οποία η πράξη της μουσειοποίησης λαμβάνει χώρα τη στιγμή που το παραστασιακό γεγονός εξελίσσεται μπροστά στα μάτια των θεατών μέσα σε ένα μουσείο. Σε αυτή την περίπτωση το υλικό συλλέχθηκε μέσα από συνεντεύξεις από τους συμμετέχοντες στη δράση, δηλαδή τους συντελεστές των θεατρικών παραστάσεων και το κοινό που τις παρακολούθησε. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η θεατρική κληρονομιά είναι ένα όρος που μπορεί να προσεγγιστεί από διαφορετικές οπτικές και να της δοθεί διαφορετική διάσταση, η οποία σχετίζεται με τους στόχους του κάθε φορέα ως προς το τί επιλέγει να εντάξει στους κόλπους του, με ποιον τρόπο εξασφαλίζει τη συνέχειά του και ως προς το ρόλο των εμπλεκόμενων μερών. Έτσι, η διατριβή κατέληξε ότι σύμφωνα με την αξία που της αποδίδεται κάθε φορά, η θεατρική κληρονομιά έχει έξι διαφορετικές προσεγγίσεις: α) την προσωποκεντρική προσέγγιση, β) την παραστασιοκεντρική προσέγγιση, γ) την ερευνητική/ιστορική προσέγγιση, δ) την καλλιτεχνική/ αισθητική προσέγγιση, ε) την ερμηνευτική προσέγγιση και στ) την εμπειρική προσέγγιση.el_GR
dc.format.extent348 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectθεατρική κληρονομιάel_GR
dc.subjectμουσειοποίησηel_GR
dc.subjectθεατρικό μουσείοel_GR
dc.subjecttheatrical heritageen_US
dc.subjectmusealisationen_US
dc.subjecttheatre museumen_US
dc.subject.lcshMuseumsen_US
dc.subject.lcshCultural propertyen_US
dc.titleΗ «Μουσειοποίηση» της θεατρικής τέχνης: οι περιπτώσεις των θεατρικών μουσείωνel_GR
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typedoctoralThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.sponsorΊδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.)el_GR
heal.committeeMemberNameΜπούνια, Αλεξάνδραel_GR
heal.committeeMemberNameΣτάθη, Ειρήνηel_GR
heal.committeeMemberNameΒασιλείου, Αρετήel_GR
heal.committeeMemberNameΓκαζή, Ανδρομάχηel_GR
heal.committeeMemberNameΝικονάνου, Κλεονίκηel_GR
heal.committeeMemberNameΜαυρομούστακος, Πλάτωνel_GR
heal.committeeMemberNameΓεωργιάδη, Κωνσταντίναel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίαςel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΠολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνίαel_GR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές