Show simple item record

Tablets In education: an application for teaching mythology to third- grade students

dc.contributor.advisorΦωκίδης, Εμμανουήλel_GR
dc.contributor.authorΣτεργίου, Βασιλικήel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2019-08-01T09:53:05Z
dc.date.available2019-08-01T09:53:05Z
dc.date.issued2018-06-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/19111
dc.description.abstractΗ είσοδος των tablet στην εκπαίδευση γίνεται όλο και πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια και όλο και περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα προμηθεύουν τους μαθητές τους με αυτά για την αξιοποίηση τους στη διάρκεια του μαθήματος. Γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητο να ερευνηθεί κατά πόσο η αξιοποίηση τους στην εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει θετικά και να αυξήσει τα μαθησιακά αποτελέσματα. Η τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας ταυτόχρονα φαίνεται να συμβάλει και αυτή θετικά στα μαθησιακά αποτέλεσμα και στην αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών. Για το λόγο αυτό έχουν αναπτυχθεί πολλές εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας για κινητές συσκευές που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση. Η εργασία αυτή αφορά τη χρήση εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας για tablet για τη διδασκαλία των Περιπετειών του Οδυσσέα. Σκοπός ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση των Περιπετειών του Οδυσσέα που αποτελεί μάθημα της μυθολογίας της Γ΄ τάξης του Δημοτικού. Το μέγεθος του δείγματος ήταν 63 μαθητές (21 μαθητές η κάθε ομάδα) και πραγματοποιήθηκε το Μάρτιο του 2018. Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας, οργανώθηκαν τρεις ομάδες μαθητών της Γ΄ τάξης του Δημοτικού, οι οποίοι διδάχθηκαν το ίδιο περιεχόμενο με τρεις διαφορετικούς τρόπους διδασκαλίας. Η κάθε διδασκαλία της κάθε ομάδας διήρκησε η κάθε μία δύο διδακτικά δίωρα. Η πρώτη ομάδα διδάχθηκε με τη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας, στη δεύτερη ομάδα χρησιμοποιήθηκε ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας και χρησιμοποιήθηκαν παρουσιάσεις PowerPoint, ενώ η τρίτη ομάδα διδάχθηκε και αυτή ομαδοσυνεργατικά και χρησιμοποιήθηκε μία εφαρμογή για tablet. Στην τρίτη ομάδα χρησιμοποιήθηκε η εφαρμογή Blippar για την παρουσίαση του περιεχομένου και η εφαρμογή Metaverse για την αυτό- αξιολόγηση των μαθητών. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χορήγηση φύλλων αξιολόγησης, ενώ στην τρίτη ομάδα χορηγήθηκε επιπλέον ένα ερωτηματολόγιο για την καταγραφή των απόψεων των μαθητών για τη χρήση της εφαρμογής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ομάδα που χρησιμοποίησε την εφαρμογή και τα tablet είχε καλύτερες επιδόσεις από τις υπόλοιπες ομάδες, παρόλο που σε δύο περιπτώσεις οι διαφορές μεταξύ των ομάδων δεν ήταν στατιστικά σημαντικές. Αν και τα ερευνητικά ερωτήματα επιβεβαιώθηκαν μερικώς, τα αποτελέσματα κρίνονται ικανοποιητικά. Οι απαντήσεις των μαθητών στο ερωτηματολόγιο που τους χορηγήθηκε έδειξαν ότι οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τη χρήση της εφαρμογής και δεν βαρέθηκαν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Ακόμη η χρήση της εφαρμογής δεν τους δυσκόλεψε αλλά αντίθετα τους έκανε να αισθάνονται ικανοί και κυρίαρχοι της διαδικασίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται να συμφωνούν με τα αποτελέσματα παρόμοιων ερευνών που δείχνουν ότι υπάρχει μικρή διαφορά στα μαθησιακά αποτελέσματα μεταξύ της παραδοσιακής διδασκαλίας και της διδασκαλίας με χρήση tablet, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται το ενδιαφέρον και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Μέχρι σήμερα το ερευνητικό ενδιαφέρον σχετικά με την αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας φαίνεται να επικεντρώνεται σε μαθήματα όπως φυσική, μαθηματικά, χημεία κτλ. Έτσι προκύπτει η ανάγκη για περαιτέρω έρευνα με μεγαλύτερο δείγμα, ώστε να μπορούν να γενικευτούν πιο εύκολα τα αποτελέσματα.el_GR
dc.format.extent163 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsDefault License
dc.subjectΤάμπλετel_GR
dc.subjectTabletsen_US
dc.subjectMythologyen_US
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subjectΜυθολογίαel_GR
dc.subjectΕπαυξημένη πραγματικότηταel_GR
dc.subject.lcshAugmented reality (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2006020069)en_US
dc.subject.lcshMythology (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85089371)en_US
dc.subject.lcshMedia programs (Education) (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85082830)en_US
dc.titleΤα tablet στην εκπαίδευση: μια εφαρμογή για τη διδασκαλία της μυθολογίας σε μαθητές της Γ' δημοτικούel_GR
dc.titleTablets In education: an application for teaching mythology to third- grade studentsel_GR
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΚατσαδώρος, Γεώργιοςel_GR
heal.committeeMemberNameΣοφός, Αλιβίζοςel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΕπιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιώνel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record