Show simple item record

The altar of Zeus in Pergamon and the effect of theatricality in sculpture of hellenistic times

dc.contributor.advisorΣτεφανάκης, Μανόληςel_GR
dc.contributor.authorΚυπραίου, Άνναel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2019-09-16T10:40:21Z
dc.date.available2019-09-16T10:40:21Z
dc.date.issued2019-06-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/19381
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό να αποτελέσει ένα βοηθητικό αντικείμενο για τη μελέτη του τρόπου στον οποίο επιδρά η "θεατρική νοοτροπία" στη γλυπτική κατά τη διάρκεια των ελληνιστικών χρόνων. Ως παράδειγμα αναπτύσσεται η ζωοφόρος του βωμού του Διός στην Πέργαμο, η οποία αναπαριστά τη Γιγαντομαχία, ένα από τα πιο σπάνια πρωτότυπα της εποχής και μια εκπληκτική δημιουργία της γλυπτικής τέχνης της πόλης. Κυρίαρχα χαρακτηριστικά είναι η έντονη θεατρικότητα και η υπερβολική δραματικότητα, και για αυτό το μνημείο έχει χαρακτηριστεί ως «μπαρόκ». Μέσω της ζωοφόρου εκθειάζεται το μεγαλείο και προβάλλεται η δόξα των ελληνιστικών βασιλέων της δυναστείας των Ατταλιδών. Το βασίλειο της Περγάμου στους ελληνιστικούς χρόνους αποτελούσε ένα από τα πιο πλούσια κράτη. Πραγματοποιήθηκε το όραμα των βασιλέων της δυναστείας των Ατταλιδών, αναδεικνύοντας το γόητρο και τις φιλοδοξίες τους. Η πόλη αναπτυσσόταν διαρκώς, ώσπου αναδείχθηκε σε πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο της εποχής. Η ίδια η πόλη ήταν ένα επίτευγμα της αρχιτεκτονικής τέχνης. Σπουδαίοι καλλιτέχνες, όπως αρχιτέκτονες και γλύπτες ένωσαν τις τέχνες τους, προσφέροντας στην Πέργαμο μεγαλοπρέπεια και ακτινοβολία που προκαλούσε εντύπωση και έθεσαν αισθητικά θεμέλια που θα διαρκούσαν χιλιάδες χρόνια. Βασικός σκοπός της τέχνης της ελληνιστικής περιόδου ήταν ο θαυμασμός και η εξωτερίκευση των συναισθημάτων του ανθρώπου. Η τέχνη της Περγάμου αποτέλεσε την προσφορά ενός νέου και σπουδαίου τρόπου έκφρασης στον τομέα της γλυπτικής. Η αρχιτεκτονική έδωσε έμφαση στον χαρακτήρα του γλυπτού διακόσμου. Η περγαμηνή τεχνοτροπία ήταν άξια λόγου και είχε μεγάλη σημασία για την εξέλιξη της τέχνης. Η επίδραση που άσκησε στην μετέπειτα Ελληνική τέχνη είχε τεράστια σπουδαιότητα. Ο απόηχος της Γιγαντομαχίας της Περγάμου έχει περάσει στα επόμενα χρόνια, μέσα από ένα πλήθος εικόνων.el_GR
dc.format.extent105 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsDefault License
dc.subjectΖωοφόροςel_GR
dc.subjectΘεατρικότηταel_GR
dc.subjectΓλυπτικήel_GR
dc.subjectSculptureen_US
dc.subjectTheatricalityen_US
dc.subjectAltaren_US
dc.subject.lcshHellenism--Historyen_US
dc.subject.lcshBergama (Turkey)--Historyen_US
dc.subject.lcshRelief (Sculpture), Hellenistic--Turkeyen_US
dc.subject.lcshSculpture, Ancient--Greeceen_US
dc.subject.lcshGods, Greeken_US
dc.subject.lcshGreece--Coloniesen_US
dc.titleΗ ζωοφόρος του βωμού του Διός στην Πέργαμο και η επίδραση της θεατρικής νοοτροπίας στη γλυπτική των ελληνιστικών χρόνωνel_GR
dc.titleThe altar of Zeus in Pergamon and the effect of theatricality in sculpture of hellenistic timesen_US
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΣυρόπουλος, Σπύροςel_GR
heal.committeeMemberNameΜικεδάκη, Μαρίαel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Μεσογειακών Σπουδώνel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΤο Θέατρο ως Κοινωνικός και Πολιτικός Θεσμός στη Μεσόγειο κατά την Αρχαιότηταel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record