dc.description.abstract | O πολιτιστικός τουρισμός, όπως και ο τουρισμός -πολιτιστικών- εκδηλώσεων αποτελούν τομείς ζωτικής σημασίας για την οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας μας. Στην Ελλάδα, παρόλο τον μεγάλο αριθμό αξιοθέατων που διαθέτει και εκδηλώσεων που διοργανώνονται στην χώρα, μεγάλο μέρος της -υλικής και ζώσας- πολιτιστικής κληρονομιάς παραμένει ανεξερεύνητο από τους τουρίστες (οι οποίοι, συνήθως, επισκέπτονται τα πιο προβεβλημένα σημεία ενδιαφέροντος και εκδηλώσεις) αλλά ακόμα και από τους ντόπιους που πολλές φορές δεν γνωρίζουν «θησαυρούς» και εκδηλώσεις που μπορεί να διοργανώνονται στον τόπο τους.
Παράλληλα, τα online συστήματα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες ενημερώνονται για δρώμενα και οι τουρίστες για τον προορισμό τους. Πλέον όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες ενημερώνονται μέσω κοινωνικών δικτύων, εφαρμογών ή άλλων διαδικτυακών κοινοτήτων ανταλλαγής απόψεων καθώς μέσω του διαδικτύου μπορούν να πάρουν μία γνώμη μέσω της εμπειρίας άλλων ανθρώπων με παρόμοια ενδιαφέροντα αλλά και να ενημερωθούν για εκδηλώσεις και δρώμενα που θα πάρουν μέρος στο μέλλον ώστε να επιλέξουν την καταλληλότερη, για τα δικά τους ενδιαφέροντα, περίοδο επίσκεψης στον επιθυμητό προορισμό.
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στο πεδίο του κινητού τουρισμού και αποσκοπεί, μέσω της υλοποίησης μιας κινητής εφαρμογής, στην ολιστική προβολή της υλικής και ζώσας πολιτιστικής κληρονομιάς τουριστικών προορισμών. Πιο συγκεκριμένα, θα αναλυθεί ο «σύγχρονος ταξιδιώτης» και πως ο τρόπος ενημέρωσης-πληροφόρησης σχετικά με τον προορισμό του, τον έχει επηρεάσει στον τρόπο που οργανώνει, ή στο πως συμπεριφέρεται πριν, κατά την διάρκεια αλλά και μετά το ταξίδι του. Έπειτα, αναλύονται οι τάσεις στις ταξιδιωτικές εφαρμογές και γίνεται έρευνα με ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις, ώστε να κατηγοριοποιηθεί το απευθυνόμενο κοινό και οι ανταγωνιστές, ώστε να οριστεί ο προβληματικός χώρος και ο τρόπος επίλυσης των προβλημάτων. Τα παραπάνω αφομοιώνονται στην σχεδίαση wireframes χαμηλής και υψηλής πιστότητας καταλήγοντας στην δομή της πληροφορίας και τέλος προχωράμε στο πρωτότυπο και στην αξιολόγησή του με πιθανούς χρήστες.
Τέλος, προχωράμε στην ανάπτυξη της εφαρμογής aboutSyros που αφορά τη σχεδίαση και ανάπτυξη κινητής εφαρμογής για την προβολή σημείων πολιτιστικού ενδιαφέροντος και πολιτιστικών εκδηλώσεων στην Σύρο για την ικανοποίηση των παραπάνω, καθώς -όπως ειπώθηκε και προηγουμένως- ο κόσμος έχει αλλάξει συνήθειες και τρόπους ενημέρωσης και έτσι και οι τοπικοί φορείς θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτούς για να προσελκύσουν κόσμο. Μέσω της εφαρμογής οι χρήστες θα μπορούν να αναζητήσουν πολιτιστικές εκδηλώσεις βάσει κατηγορίας, ημερομηνίας και άλλων κριτηρίων αναζήτησης για να βρουν αυτό που ταιριάζει καλύτερα σε αυτούς. Επιπλέον, θα προσφέρεται ολοκληρωμένη πληροφόρηση για επισκέψιμους χώρους ιστορικού, αρχιτεκτονικού και -εν γένει- πολιτιστικού ενδιαφέροντος (εικόνες, περιγραφή, θέση, ώρες λειτουργίας κ.λπ) που απευθύνεται κυρίως σε τουρίστες που ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν το πολιτιστικό απόθεμα της Σύρου. | el_GR |