dc.contributor.advisor | Μικεδάκη, Μαρία | el_GR |
dc.contributor.author | Μπράγκα, Μαρία | el_GR |
dc.coverage.spatial | Ρόδος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-01-27T12:58:23Z | |
dc.date.available | 2020-01-27T12:58:23Z | |
dc.date.issued | 2019-06-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/19753 | |
dc.description.abstract | Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως στόχο να συνεισφέρει στον εμπλουτισμό των γνώσεων σχετικά με τον θεσμό του γάμου κατά την περίοδο της κλασικής εποχής στην πόλη της Αθήνας και τη λειτουργία του ως δραματικού μοτίβου στην αρχαία ελληνική τραγωδία του 5ου αιώνα π. Χ. και συγκεκριμένα σε κάποιες από τις τραγωδίες του Σοφοκλή. Παράλληλα αποσκοπεί στη μελέτη της γαμήλιας αττικής αγγειογραφίας της κλασικής περιόδου και διερευνά το ερώτημα αν και κατά πόσο οι γαμήλιες παραστάσεις των αγγείων συμφωνούν με τις γραπτές πηγές από τη λογοτεχνία, τους δικανικούς και ρητορικούς λόγους των φιλοσόφων και τα κείμενα της αρχαίας τραγωδίας. Περιγράφονται όλα τα στάδια της γαμήλιας τελετουργίας και μελετώνται τρία σωζόμενα δράματα του Σοφοκλή, των οποίων η πλοκή είτε έχει ως επίκεντρο τον θεσμό του γάμου είτε ενυπάρχουν σε αυτή κάποια στοιχεία που σχετίζονται με αυτόν:Τραχίνιαι, Αντιγόνη, Ηλέκτρα. Τόσο η περιγραφή του θεσμού του γάμου στην κοινωνία της κλασικής Αθήνας όσο και η ανάλυση των τριών τραγωδιών του Σοφοκλή, αλλά και η περιγραφή των γαμήλιων παραστάσεων των αγγείων επικεντρώνουν την προσοχή τους κυρίως στο γυναικείο φύλο και στο πώς αυτό βιώνει την εμπειρία της γαμήλιας ένωσης. Το αγγειογραφικό υλικό που εξετάζεται χρονολογείται από τον 5ο αι. π. Χ. μέχρι τα τέλη περίπου του 4ου αι. π. Χ. Πρόκειται στην ουσία για ερυθρόμορφα αγγεία των αττικών εργαστηρίων. Δεδομένου ότι οι γαμήλιες παραστάσεις αποτελούσαν δημοφιλές εικονογραφικό μοτίβο της ερυθρόμορφης αγγειογραφίας κατά την κλασική περίοδο, μέσω της μελέτης τους συγκεντρώνονται αρκετά στοιχεία που οδηγούν στην καλύτερη κατανόηση του θεσμού του γάμου. | el_GR |
dc.format.extent | 202 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Σοφοκλής | el_GR |
dc.subject | Sophocles | en_US |
dc.subject | γάμος | el_GR |
dc.subject | αγγειογραφία | el_GR |
dc.subject | marriage | en_US |
dc.subject | ancient Athens | en_US |
dc.subject.lcsh | Sophocles | en_US |
dc.subject.lcsh | Greek drama (Tragedy)--History and criticism | en_US |
dc.subject.lcsh | Marriage--Greece--Athens--History | en_US |
dc.subject.lcsh | Pottery, Greece--Greece--Athens | en_US |
dc.title | Ο γάμος στην αρχαία Αθήνα μέσα από τις τραγωδίες του Σοφοκλή και την αγγειογραφία της εποχής του | el_GR |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση | el_GR |
heal.type | masterThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Συρόπουλος, Σπύρος | el_GR |
heal.committeeMemberName | Στεφανάκης, Εμμανουήλ | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | el_GR |
dc.contributor.department | Το Θέατρο ως Κοινωνικός και Πολιτικός Θεσμός στη Μεσόγειο κατά την Αρχαιότητα | el_GR |