dc.description.abstract | Το βασικό αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι το κλασικό μπαλέτο στην Ελλάδα και ο σκοπός της είναι να διερευνήσει τις επαγγελματικές και ερασιτεχνικές γεωγραφίες, καθώς και τις προοπτικές ανάπτυξης του κλασικού μπαλέτου στη σύγχρονη Ελλάδα. Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον θέμα επειδή πολλές οικογένειες της μεσαίας αλλά και της ανώτερης τάξης προτρέπουν τα κορίτσια να ασχοληθούν με αυτό σε μικρή ηλικία, ενώ ταυτόχρονα πρόκειται για ένα παρεξηγημένο αντικείμενο γιατί δεν συνάδει, σύμφωνα με την κοινή γνώμη, με τη νεοελληνική κουλτούρα. Μελετώντας τη γεωγραφία του κλασικού μπαλέτου στην Ελλάδα γίνεται η προσπάθεια να αποτυπωθούν και να συγκριθούν δύο αρκετά διαφορετικές γεωγραφικά περιπτώσεις: μία στην Αθήνα και μία σε απομακρυσμένη νησιωτική περιοχή, αυτή της Μυτιλήνης.
Πραγματοποιείται μια συγκριτική έρευνα, που ανήκει στις κοινωνικές επιστήμες και είναι η εθνογραφική με συλλογή πρωτογενών δεδομένων, δύο παρεμφερών σχολών που βρίσκονται η μία στην Αθήνα και η δεύτερη στην Μυτιλήνη όπου μπορεί κάποιος να διδαχθεί - σε επαγγελματικό αλλά και σε ερασιτεχνικό επίπεδο- την τέχνη του κλασσικού μπαλέτου. Ο σκοπός της πρωτογενούς αυτής έρευνας είναι να πραγματοποιηθεί σύγκριση σε επίπεδο υποδομών, κουλτούρας, επικοινωνιακής προσέγγισης και χειρισμού των μαθητών. Η έρευνα γίνεται με την χρήση ερωτηματολογίου σε δείγμα ευκολίας δασκάλων, γονέων των μαθητών των δύο επιλεγμένων σχολών, αλλά και κατοίκων της περιοχής που δεν έχουν κάποια άμεση σχέση με το μπαλέτο, με σκοπό την εξακρίβωση διαφορών στην αντίληψη για την τέχνη του κλασσικού μπαλέτου. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε και κατά συνέπεια του συνόλου της εργασίας είναι αφενός ότι δεν παρατηρείται κάποια στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση στις απόψεις των τριών δειγμάτων, δασκάλων, γονέων και κοινού που να οφείλεται στον τόπο κατοικίας, άρα η γεωγραφική διαφορά δε φαίνεται να επηρεάζει τις απόψεις τους σε ότι αφορά το εάν το κλασικό μπαλέτο ταιριάζει στην κουλτούρα του Νεοέλληνα και αφετέρου ότι οι απόψεις κοινού και γονέων συμπίπτουν αναφορικά με το ίδιο ζήτημα, θεωρώντας ότι το κλασικό μπαλέτο δεν είναι ακόμα κομμάτι της νεοελληνικής κουλτούρας, εν αντιθέσει με τη γνώμη των δασκάλων, η οποία είναι θετική σε μεγάλο βαθμό, πιθανότατα λόγω επαγγέλματος. | el_GR |