dc.contributor.advisor | Σαμπανίκου, Ευαγγελία | el_GR |
dc.contributor.author | Κιρκίνη, Λεώνη | el_GR |
dc.coverage.spatial | Μυτιλήνη | el_GR |
dc.date.accessioned | 2020-04-09T13:53:37Z | |
dc.date.available | 2020-04-09T13:53:37Z | |
dc.date.issued | 2018-06-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/20381 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολήθηκε με κινήματα μοντέρνας τέχνης που άνθισαν κυρίως την περίοδο του μεσοπολέμου. Συγκεκριμένα, η μελέτη αυτή αναφέρεται στο σουρεαλιστικό και φουτουριστικό κίνημα, ενώ γίνεται και αναφορά στον Ρώσικο Κονστρουκτιβισμό και στο Μπαουχάους.
Το πρώτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στον σουρεαλισμό και εξετάζει την γέννηση, την πορεία και την εξέλιξη του κινήματος μέσα στον χρόνο, ενώ παράλληλα αναλύει τις ιδεολογικές του αναφορές. Η σχέση του κινήματος με τον Φρόιντ, την ψυχανάλυση και το υποσυνείδητο είναι κεντρικό σημείο της μελέτης, η οποία επίσης αναφέρεται στους σουρεαλιστές ζωγράφους και στα ενδεικτικά τους έργα, αλλά και στο πώς υιοθετήθηκε το σουρεαλιστικό κίνημα από τους Έλληνες καλλιτέχνες.
Το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στο φουτουριστικό κίνημα και στην ιστορική του εξέλιξη. Ιδιαίτερη βάση δίνεται στην στροφή που επιτέλεσε το κίνημα στο φασισμό. Έπειτα, γίνεται αναφορά σε μερικούς από τους σπουδαιότερους φουτουριστές ζωγράφους και παρατίθεται μέρος του έργου τους.
Τέλος, το τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας μελέτης αναφέρεται στον Ρωσικό Κονστρουκτιβισμό αλλά και στο Μπαουχάους. Τα δύο αυτά κινήματα μοντέρνας τέχνης της περιόδου 1920-1930 εξετάζονται για την ιστορική τους πορεία και το καλλιτεχνικό τους απόθεμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτυχιακή αυτή δεν μένει μόνο στα ιστορικά και καλλιτεχνικά ζητήματα, αλλά επεκτείνεται και στις κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις των κινημάτων. | el_GR |
dc.format.extent | 100 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.rights | CC0 1.0 Παγκόσμια | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | ιστορία της τέχνης | el_GR |
dc.subject | σουρεαλισμός | el_GR |
dc.subject | φουτουρισμός | el_GR |
dc.subject | art history | en_US |
dc.subject | surrealism | en_US |
dc.subject | futurism | en_US |
dc.subject.lcsh | Art, Modern | en_US |
dc.subject.lcsh | Twentieth century | en_US |
dc.subject.lcsh | Surrealism | en_US |
dc.subject.lcsh | Futurism (Art) | en_US |
dc.title | Σουρεαλισμός-Φουτουρισμός: ιδεολογικά και κοινωνικά συμφραζόμενα | el_GR |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση | el_GR |
heal.type | bachelorThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Σαμπανίκου, Ευαγγελία | el_GR |
heal.committeeMemberName | Παπαγεωργίου, Δημήτρης | el_GR |
heal.committeeMemberName | Παυλογεωργάτος, Γεράσιμος | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | el_GR |