Show simple item record

Folklore and new technologies: teaching intervention using application for primary school students’ guidance in folklore museum of Rhodes

dc.contributor.advisorΚατσαδώρος, Γεώργιοςel_GR
dc.contributor.authorΔημητρούλη, Ροδόπηel_GR
dc.contributor.authorDimitrouli, Rodopien_US
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2020-05-10T07:25:21Z
dc.date.available2020-05-10T07:25:21Z
dc.date.issued2018-09-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/20740
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται δύο θέματα που αν και φαίνονται ασύνδετα, στην πραγματικότητα μπορούν να συσχετιστούν. Αυτά είναι η Λαογραφία και οι ΤΠΕ και μέσα από την έρευνα που διεξήχθη, έγινε προσπάθεια να αναδειχθεί η σχέση τους και η αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, επιφέροντας τα καλύτερα δυνατά μαθησιακά αποτελέσματα. Μέσα από την περιήγηση στο Λαογραφικό Μουσείο, όλοι οι μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν πράγματα για τον πολιτισμό, την ιστορία και την παράδοση του τόπου στον οποίο ζουν. Επιπρόσθετα, η μία από τις δύο ομάδες που αποτέλεσαν το δείγμα, χρησιμοποίησε τεχνολογικά μέσα και πιο συγκεκριμένα φορητές συσκευές (ταμπλέτες), καθώς και μία εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας, που ονομάζεται «Actionbound». Με αυτόν τον τρόπο, ο περίπατος σε ένα μουσείο απέκτησε διαφορετικό χαρακτήρα και αποτέλεσε μία εμπειρία με πλούσια μαθησιακά οφέλη. Αυτό αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τα ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν στους συμμετέχοντες της συγκεκριμένης ομάδας μετά την περιήγηση. Πιο συγκεκριμένα, οι επιδόσεις -στις ερωτήσεις σχετικά με τις νέες γνώσεις που απέκτησαν- των συμμετεχόντων αυτής της ομάδας, ήταν πολύ καλύτερες. Επιπρόσθετα, ο βαθμός ικανοποίησής τους διέφερε αισθητά από τους συμμετέχοντες της άλλης ομάδας. To δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν μαθητές τετάρτης τάξης Δημοτικών σχολείων της Ρόδου. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο μοιράστηκε στους μαθητές πριν και μετά την περιήγηση στο μουσείο. Επιπρόσθετα, υπήρξε ανατροφοδότηση - για τις νέες γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές αλλά και για την άποψή τους για τις νέες τεχνολογίες και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία- μετά την ολοκλήρωση των ξεναγήσεων. Οι μαθητές που χρησιμοποίησαν τις φορητές συσκευές κλήθηκαν να απαντήσουν στις συγκεκριμένες ερωτήσεις ηλεκτρονικά, ενώ οι υπόλοιποι προφορικά.el_GR
dc.description.abstractThis paper deals with two themes that despite they seem incoherent they can actually be related. These themes are Folklore and ICT and through the research that has been carried out, an effort has been made to highlight their relationship and their utilization in the educational process, achieving the best possible learning results. Through the Folklore Museum tour, all the participants in this survey had the opportunity to learn about the culture, history and tradition of the town where they live. Additionally, one of the two sample teams used technology, and more specifically portable devices (tablets), as well as an augmented reality application, called «Actionbound». In this way, the museum tour has acquired a different character and it was an experience with many learning benefits. This is evidenced by the results of the questionnaires shared with the participants of this group after the tour. In particular, the performance -in the questions about the acquisition of new knowledge- of the participants in this group were much better than the performance of the other group. Additionally, the level of satisfaction differed significantly from those of the other group. The sample of the survey was the fourth-grade pupils of the Municipal Schools of Rhodes. The research tool was a questionnaire, which was shared with students before and after the museum tour. Additionally, there was feedback - about the new knowledge acquired by students, but also about their opinion of new technologies and their utilization of the educational process - after the tours were completed. Students who used mobile devices were asked to answer these questions electronically, while the others answered the questions orally.en_US
dc.format.extent174 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΤεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.)el_GR
dc.subjectΕπαυξημένη Πραγματικότητα (Ε.Π.)el_GR
dc.subjectλαογραφίαel_GR
dc.subjectInformational and Communicational Technology (I.C.T.)en_US
dc.subjectAugmented Reality (AR)en_US
dc.subjectfolkloreen_US
dc.subject.lcshFolklore (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99001947)en_US
dc.subject.lcshEducation--Data processing (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041001)en_US
dc.subject.lcshInteractive science museums (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2010004677)en_US
dc.subject.lcshRhodes (Greece : Island) (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85113742)en_US
dc.titleΛαογραφία και Τ.Π.Ε: διδακτική παρέμβαση με χρήση εφαρμογής για περιήγηση μαθητών δημοτικού στο Λαογραφικό Μουσείο της Ρόδουel_GR
dc.titleFolklore and new technologies: teaching intervention using application for primary school students’ guidance in folklore museum of Rhodesen_US
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΣοφός, Αλιβίζοςel_GR
heal.committeeMemberNameΦωκίδης, Εμμανουήλel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΕπιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιώνel_GR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές