Show simple item record

dc.contributor.advisorΦεσάκης, Γεώργιοςel_GR
dc.contributor.authorΝτέτσικα, Ερμιόνηel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2020-07-02T05:29:36Z
dc.date.available2020-07-02T05:29:36Z
dc.date.issued2020-03-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/21013
dc.description.abstractΗ ανάπτυξη και επίδραση των ψηφιακών και τεχνολογικών μέσων στην εκπαίδευση, είναι ένα πεδίο έρευνας που έχει απασχολήσει αρκετά την επιστημονική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες. Ένα μέρος της ερευνητικής δραστηριότητας αφορά στον τρόπο που ο χρήστης θα επιδράσει στο ψηφιακό υλικό και στα παιδαγωγικά οφέλη που αυτός συνεπάγεται. Έτσι έχουν διαμορφωθεί δύο μεγάλες κατηγορίες διεπαφών που επιτρέπουν την χειρισμό των ψηφιακών μέσων. Η μια κατηγορία αφορά στις εικονικές διεπαφές (Graphical User Interfaces), οι οποίες μέσω εικονιδίων σε μια οθόνη παρέχουν τη δυνατότητα χειρισμού του υλικού. Η επιλογή των εικονιδίων εντολών γίνεται μέσω ποντικού, μέσω οθόνης αφής ή του πληκτρολογίου. Η δεύτερη κατηγορία αφορά στις απτικές διεπαφές (Tangible User Interfaces). Ως απτικές διεπαφές θεωρούνται αντικείμενα ή κατασκευές, που έχουν την δυνατότητα να συνδεθούν με κάποιο ψηφιακό μέσο και να μεταφέρουν εντολές. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια σύγκριση των δύο αυτών διεπαφών σχετικά με την αποτελεσματικότητα και τα παιδαγωγικά οφέλη, σε σχέση με την εκμάθηση των αριθμών. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση για τα παιδαγωγικά οφέλη της χρήσης απτικών διεπαφών και ειδικότερα την πλακέτα Makey Makey. Στη συνέχεια παρουσιάζονται θεωρητικά και ερευνητικά δεδομένα για την κατάκτηση της έννοιας του αριθμού με εστίαση στις προσεγγίσεις που αξιοποιούν την ενσώματη γνώση. Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται το εκπαιδευτικό παιχνίδι που κατασκευάστηκε σε δύο εκδοχές. Η μία αξιοποιεί την τεχνολογία εικονικών διεπαφών και για να παιχτεί χρειάζεται ποντίκι και η δεύτερη αξιοποιεί απτικές διεπαφές μέσω της πλακέτας Makey Makey. Αφρού γίνει η εφαρμογή του παιχνιδιού σε παιδιά νηπιαγωγείου, καταγράφονται τα αποτελέσματα της έρευνας. Από την έρευνα αυτή προέκυψαν ενδιαφέροντα αποτελέσματα και παρατηρήσεις σχετικά με την χρήση ψηφιακών παιχνιδιών και την αλληλεπίδραση των παιδιών με τις διεπαφές. Το ψηφιακό παιχνίδι φαίνεται να επιδρά στην μάθηση και το κάθε είδος διεπαφής να προσφέρει ξεχωριστά πλεονεκτήματαel_GR
dc.format.extent88 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsDefault License
dc.subjectαπτικές διεπαφέςel_GR
dc.subjectεικονικές διεπαφέςel_GR
dc.subjectδιάχυτος υπολογισμόςel_GR
dc.subjectη έννοια του αριθμούel_GR
dc.subjectμέτρησηel_GR
dc.subjectεπίλυση προβλημάτωνel_GR
dc.subjectανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικούel_GR
dc.subjectενσώματη μάθησηel_GR
dc.subjecttactile interfacesen_US
dc.subjectvirtual interfacesen_US
dc.subjectdiffuse calculationen_US
dc.subjectthe concept of numberen_US
dc.subjectmeasurementen_US
dc.subjectproblem solvingen_US
dc.subjectdevelopment of educational materialen_US
dc.subjectin-body learningen_US
dc.subjectmakey makeyen_US
dc.subject.lcshEducational technologyen_US
dc.subject.lcshEducation--Data processingen_US
dc.subject.lcshActivity programs in educationen_US
dc.subject.lcshEducation, Primaryen_US
dc.titleΑνάπτυξη μικτού ψηφιακού και συμβατικού εκπαιδευτικού υλικού για το νηπιαγωγείο με την αξιοποίηση διάχυτου υπολογισμού φυσικών διεπαφώνel_GR
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΣκουμπουρδή, Χρυσάνθηel_GR
heal.committeeMemberNameΚαφούση, Σουλτάναel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμούel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΠαιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικόel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record