dc.contributor.advisor | Καλαβάσης, Φραγκίσκος | el_GR |
dc.contributor.author | Δόγανου, Αλίκη- Παρασκευή | el_GR |
dc.coverage.spatial | Ρόδος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-10-06T13:42:17Z | |
dc.date.available | 2021-10-06T13:42:17Z | |
dc.date.issued | 2016-07-05 | |
dc.identifier.other | https://vsmart.lib.aegean.gr/webopac/List.csp?SearchT1=%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7+%CF%84%CF%89%CE%BD+%CF%83%CF%87%CE%AD%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD+%CF%84%CE%BF%CF%85+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%B6%CE%B9%CE%BF%CF%85+%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%8D&Index1=Keywordsbib&Database=1&SearchMethod=Find_1&SearchTerm1=%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7+%CF%84%CF%89%CE%BD+%CF%83%CF%87%CE%AD%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD+%CF%84%CE%BF%CF%85+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%B6%CE%B9%CE%BF%CF%85+%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%8D&OpacLanguage=gre&Profile=Default&EncodedRequest=*1F35*0Ea4*91*B58*CE*CC*F5*11*07d*8A&EncodedQuery=*1F35*0Ea4*91*B58*CE*CC*F5*11*07d*8A&Source=SysQR&PageType=Start&PreviousList=RecordListFind&WebPageNr=1&NumberToRetrieve=50&WebAction=NewSearch&StartValue=0&RowRepeat=0&ExtraInfo=&SortIndex=Year&SortDirection=-1&Resource=&SavingIndicator=&RestrType=&RestrTerms=&RestrShowAll=&LinkToIndex= | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/22199 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία μελετήσαμε τη σχέση που έχει το επιτραπέζιο παιχνίδι ως εκπαιδευτικό υλικό με τα μαθηματικά και τα είδη της αφήγησης. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο είδαμε την ιστορική εξέλιξη του παιχνιδιού γενικότερα και μιλήσαμε για τη θέση που είχε λάβει στην εκάστοτε κοινωνία μέχρι και τον 20ο αιώνα, που οι θεωρητικοί ασχολήθηκαν περισσότερο με τις επιστήμες της αγωγής του παιδιού και έτσι το παιχνίδι θεωρήθηκε πρωταρχική παιδική δραστηριότητα.
Όσον αφορά το επιτραπέζιο παιχνίδι το κατηγοριοποιήσαμε αρχικά με κριτήριο το τι κάνουν οι παίκτες και σε δεύτερη φάση με κριτήριο το αν εξαρτώνται από την τύχη ή την στρατηγική. Μελετώντας τις θεωρίες της μάθησης των μαθηματικών, παρατηρούμε πως καμία από αυτές δεν αρνείται το επιτραπέζιο παιχνίδι ως εκπαιδευτικό υλικό αλλά αυτό που τις διαφοροποιεί είναι ο τρόπος με τον οποίο επιλέγεται αυτό να χρησιμοποιηθεί ως μέσο διδασκαλίας- μάθησης. Εκείνο που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να προσέχει ένας/ μία εκπαιδευτικός είναι να προσαρμόζει τα επιτραπέζια παιχνίδια που επιλέγει να χρησιμοποιήσει στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα της τάξης και να διατηρεί μία καθοδηγητική στάση χωρίς να εμπλέκεται άμεσα στη διεξαγωγή του παιχνιδιού.
Στη συνέχεια, επιλέγουμε και παρουσιάζουμε τα επιτραπέζια παιχνίδια με τα οποία ασχολούμαστε στην εργασία μας πραγματοποιώντας μία πειραματική δραστηριότητα. Το πρώτο παιχνίδι είναι ένα γνωστό παιχνίδι του εμπορίου «Φιδάκι» και το δεύτερο είναι ένα κατασκευασμένο επιτραπέζιο από φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Αιγαίου «Ο θησαυρός της θείας Ερασμίας».
Στο επόμενο κεφάλαιο μελετήσαμε τη σχέση που έχει το επιτραπέζιο παιχνίδι με την αφήγηση. Αρχικά, κάναμε λόγο για τη θεωρία της αφήγησης και έπειτα είδαμε τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να υπάρξει η αφήγηση στα επιτραπέζια παιχνίδια. Έτσι, έχουμε εκείνα που ξεκινούν με αφήγηση προκειμένου να εντάξουν τους παίκτες σε ένα πλαίσιο ούτως ώστε να αρχίσει το παιχνίδι και εκείνα που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση με την αφήγηση, ωστόσο κάθε ρήψη των ζαριών δημιουργεί νέους όρους για μια νέα ιστορία. Και τα δύο είδη τα είδαμε στα επιτραπέζια που επιλέξαμε στην εργασία μας.
Τέλος, πραγματοποιήσαμε μία πειραματική δραστηριότητα για να δούμε τη σχέση που έχει τελικά το επιτραπέζιο παιχνίδι με την αφήγηση και τα μαθηματικά. Τα παιδιά που συμμετείχαν σε αυτή τη δραστηριότητα μας απάντησαν στα περισσότερα ερωτήματα που τους θέσαμε και στο τέλος καταγράψαμε τις αντιθέσεις που υπήρχαν στις απαντήσεις τους. | el_GR |
dc.format.extent | 46 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | επιτραπέζιο παιχνίδι | el_GR |
dc.subject | μαθηματικά | el_GR |
dc.subject | αφήγηση | el_GR |
dc.subject | board games | en_US |
dc.subject | educational material | en_US |
dc.subject | mathematics | en_US |
dc.subject.lcsh | Educational games (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85041126) | en_US |
dc.subject.lcsh | Activity programs in education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85000742) | en_US |
dc.subject.lcsh | Teaching--Aids and devices (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133053) | en_US |
dc.title | Μελέτη των σχέσεων του επιτραπέζιου παιχνιδιού με τις μαθηματικές έννοιες και τα είδη της αφήγησης από τη σκοπιά του εκπαιδευτικού υλικού | el_GR |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση
Κλειδωμένη η δυνατότητα αντιγραφής | el_GR |
heal.type | masterThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Φεσάκης, Γεώργιος | el_GR |
heal.committeeMemberName | Καφούση, Σουλτάνα | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | el_GR |
dc.contributor.department | Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό | el_GR |