Η εικονική πραγματικότητα ως μέσο προσβασιμότητας σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος για τα άτομα με κινητική αναπηρία
Virtual reality as a means of accessibility in places of cultural interest for people with disabilities
dc.contributor.advisor | Κασαπάκης, Βλάσιος | el_GR |
dc.contributor.advisor | Χουρμουζιάδη, Αναστασία | el_GR |
dc.contributor.author | Δαμάσκος, Θεοφάνης | el_GR |
dc.contributor.author | Damaskos, Theofanis | en_US |
dc.coverage.spatial | Μυτιλήνη | el_GR |
dc.date.accessioned | 2021-10-08T09:14:02Z | |
dc.date.available | 2021-10-08T09:14:02Z | |
dc.date.issued | 2021-02-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/22205 | |
dc.description.abstract | Οι διακοπές και τα ταξίδια συνιστούν σημαντικό κομμάτι της ζωής τόσο των ατόμων με αναπηρία όσο των υγειών και αποτελούν μέσο απόδρασης από την δύσκολη καθημερινότητα που καλούνται να αντιμετωπίσουν. Πολλές έρευνες αποκάλυψαν ότι τα άτομα με αναπηρία, κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού τους, έρχονται αντιμέτωπα με πλήθος εμποδίων. Πιο συγκεκριμένα, πρωτίστως, με αυτό της προσβασιμότητας σε εγκαταστάσεις, σε μέσα μεταφοράς αλλά και σε σημεία πολιτισμού και θεάματος. Η παρούσα εργασία στοχεύει, αφενός στη διερεύνηση της διείσδυσης της τεχνολογίας των εικονικών κόσμων και της επαυξημένης πραγματικότητας στην καθημερινότητα των ανθρώπων, και ιδιαίτερα των ΑμεΑ με κινητική αναπηρία, και αφετέρου του βαθμού ικανοποίησής τους απ’ την χρήση αυτή. Στο 1ο κεφάλαιο, υπάρχει μια εισαγωγή αναφορικά με τον ορισμό της προσβασιμότητας καθώς και μια μικρή εισαγωγή με τις υφιστάμενες λύσεις και τεχνολογίες. Στο 2ο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια ιστορική αναδρομή σχετικά με την αναπηρία, από την αρχαία Ελλάδα ως τις μέρες μας, οι αντιλήψεις που υπήρχαν, πως έχουν αλλάξει ενώ πραγματοποιείται μια απόπειρα διατύπωσης του ορισμού της αναπηρίας, κάτι που αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολο καθώς δεν έχει υιοθετηθεί κάποιος επίσημος ορισμός. Παράλληλα γίνεται ανάλυση της προσβασιμότητας στους αρχαιολογικούς χώρους, το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο που υπάρχει στην Ελλάδα και συγκρίνεται με αυτό άλλων χωρών. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι τεχνολογίες AR, VR καθώς επίσης και η τάση που διαγράφεται για την εξέλιξή τους και ποιο το μέλλον αυτών. Ταυτόχρονα πραγματοποιείται συνοπτική παρουσίαση ορισμένων υφιστάμενων εφαρμογών εικονικής περιήγησης από διάφορα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Στο 4ο και 5ο κεφάλαιο, που αποτελεί και το πρακτικό μέρος τα εργασίας πραγματοποιείται η ανάλυση υφιστάμενων εικονικής περιήγησης σε πλατφόρμα Android και Oculus go και παρουσίαση της demo εφαρμογής VRTour αντίστοιχα. Η εφαρμογή αυτή, εξαιτίας έκτακτων συνθηκών πανδημίας, αναπτύχθηκε σε δοκιμαστική μορφή και παρουσιάζει μια παλιά κατοικία στο Νέο Σούλι Σερρών. Τέλος, στο 6ο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα τελικά αποτελέσματα της ανάλυσης των εφαρμογών, τα συμπεράσματα καθώς επίσης και μελλοντικές βελτιώσεις και προτάσεις που θα μπορούσαν να ενσωματωθούν ώστε το τελικό προϊόν, να αποτελέσει ένα ελκυστικό πακέτο εικονικής περιήγησης. | el_GR |
dc.format.extent | 160 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.relation.uri | http://hdl.handle.net/11610/22152 | el_GR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | προσβασιμότητα | el_GR |
dc.subject | κινητική αναπηρία | el_GR |
dc.subject | νέες τεχνολογίες | el_GR |
dc.subject | virtual reality | en_US |
dc.subject | 360o video | en_US |
dc.subject | VR Museum | en_US |
dc.subject | virtual reality museum | en_US |
dc.subject | virtual museums | en_US |
dc.subject | virtual museum tours | en_US |
dc.subject | interactive virtual museum tours | en_US |
dc.subject | 360 virtual tours | en_US |
dc.subject.lcsh | Museums | en_US |
dc.subject.lcsh | Virtual museums | en_US |
dc.subject.lcsh | People with disabilities | en_US |
dc.subject.lcsh | Movement disorders | en_US |
dc.subject.lcsh | Virtual reality | en_US |
dc.subject.lcsh | Human-computer interaction | en_US |
dc.title | Η εικονική πραγματικότητα ως μέσο προσβασιμότητας σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος για τα άτομα με κινητική αναπηρία | el_GR |
dc.title | Virtual reality as a means of accessibility in places of cultural interest for people with disabilities | en_US |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση | el_GR |
heal.type | masterThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Κασαπάκης, Βλάσιος | el_GR |
heal.committeeMemberName | Χουρμουζιάδη, Αναστασία | el_GR |
heal.committeeMemberName | Μπουμπάρης, Νικόλαος | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | el_GR |
dc.contributor.department | Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία | el_GR |