Show simple item record

Serious games in education, an alternative way of learning about the refugees through an interactive simulation

dc.contributor.advisorΦώκιαλη, Περσεφόνηel_GR
dc.contributor.authorΧατζηβγέρης, Θωμάςel_GR
dc.contributor.authorChatzivgeris, Thomasen_US
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2021-11-15T09:01:02Z
dc.date.available2021-11-15T09:01:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherhttps://vsmart.lib.aegean.gr/webopac/List.csp?SearchT1=%CE%A7%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CE%B2%CE%B3%CE%AD%CF%81%CE%B7%CF%82%2C+%CE%98%CF%89%CE%BC%CE%AC%CF%82&Index1=Keywordsbib&Database=1&SearchMethod=Find_1&SearchTerm1=%CE%A7%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CE%B2%CE%B3%CE%AD%CF%81%CE%B7%CF%82%2C+%CE%98%CF%89%CE%BC%CE%AC%CF%82&OpacLanguage=gre&Profile=Default&EncodedRequest=*400n*EC*60*0CZ*3B*9EE4*88n*15*3F*0F&EncodedQuery=*400n*EC*60*0CZ*3B*9EE4*88n*15*3F*0F&Source=SysQR&PageType=Start&PreviousList=Level1&WebPageNr=1&NumberToRetrieve=50&WebAction=NewSearch&StartValue=0&RowRepeat=0&ExtraInfo=&SortIndex=Year&SortDirection=-1&Resource=&SavingIndicator=&RestrType=&RestrTerms=&RestrShowAll=&LinkToIndex=el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/22604
dc.description.abstractΤα ψηφιακά παιχνίδια αποτελούν ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο πεδίο που διεισδύει ολοένα και περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία όχι μόνο εξαιτίας της δυναμικής που τα διακρίνει αλλά και λόγω του μαθητοκεντρικού μοντέλου μάθησης που αυτά εκπροσωπούν. Στο ταξίδι φυγής που μελετάται στην παρούσα εργασία ο/η χρήστης/τρια μπορεί να ταυτιστεί με τη φιγούρα που έχει επιλέξει βιώνοντας αντίστοιχες συνθήκες με αυτές των προσφύγων. Οι χρήστες/τριες του παιχνιδιού έχουν τη δυνατότητα να έρθουν αντιμέτωποι/ες με ζητήματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αίτηση ασύλου καθώς και δυσκολίες που θα συναντήσουν οι πρόσφυγες στο ταξίδι τους αυτό μέσω του δικτύου δεδομένων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ταινίες μικρού μήκους και πραγματικές ιστορίες προσφύγων. Μέσω της παρούσας εφαρμογής διερευνάται η αποτελεσματικότητα του παιχνιδιού σχετικά με την απόκτηση γνώσεων όσον αφορά το προσφυγικό ζήτημα. Αν οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στο προσφυγικό ζήτημα κι αν ένα Serious game -που δεν έχει πρωταρχικό στόχο τη διασκέδαση- μπορεί ν΄αποδειχθεί ελκυστικό για τους/τις μαθητές/τριες κι αποδεκτό για χρήση στην τάξη. Τέλος, διερευνούνται τα επιμέρους χαρακτηριστικά που κινητοποιούν ή δυσκολεύουν τους/τις μαθητές/τριες καθώς και το επίπεδο ταύτισης με τους ήρωες και τα γεγονότα του παιχνιδιού. Στην έρευνα συμμετείχαν 24 μαθητές Γ’ Γυμνασίου ακριτικού νησιού του ανατολικού Αιγαίου, 14-15 ετών, σε άμεση επαφή με πρόσφυγες. Χωρίστηκαν σε δυο ομάδες: Α) Ομάδα ελέγχου (12 μαθητές) Β) Πειραματική ομάδα (12 μαθητές) Από την ανάλυση των ευρημάτων καθίσταται σαφές πως το σοβαρό παιχνίδι «Ταξίδι φυγής» αποτέλεσε πράγματι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που θα συνεισφέρει ώστε οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου ν’ αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα και να προβληματιστούν απέναντι στους πρόσφυγες. Όσον αφορά την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών για το παραπάνω ζήτημα, το παιχνίδι Ταξίδι φυγής είχε θετική επίδραση. Σημαντικό είναι δε το γεγονός ότι οι μαθητές/τριες βοηθήθηκαν σε μεγάλο βαθμό ως προς την ενημέρωση και ορθή δράση του προσφυγικού ζητήματος. Μετά την ενασχόληση με το παιχνίδι και με βάση τις απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν διαπιστώνεται αύξηση του ενδιαφέροντός τους για το πρς μελέτη θέμα.el_GR
dc.format.extent99 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsDefault License
dc.subjectσοβαρά παιχνίδιαel_GR
dc.subjectεκπαίδευσηel_GR
dc.subjectπρόσφυγεςel_GR
dc.subjectπροσομοίωσηel_GR
dc.subjectserious gamesen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectrefugeesen_US
dc.subjectsimulationen_US
dc.subject.lcshComputer games (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85029499)en_US
dc.subject.lcshActivity programs in education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85000742)en_US
dc.subject.lcshEducational games--Software (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2009102638)en_US
dc.titleSerious games στην εκπαίδευση, εναλλακτικός τρόπος εκμάθησης/ενημέρωσης του προσφυγικού ζητήματος μέσω μιας διαδραστικής προσομοίωσηςel_GR
dc.titleSerious games in education, an alternative way of learning about the refugees through an interactive simulationen_US
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΤσολακίδης, Κωνσταντίνοςel_GR
heal.committeeMemberNameΦωκίδης, Μάνοςel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμούel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΝέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησηςel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record