dc.contributor.advisor | Κατσαδώρος, Γεώργιος | el_GR |
dc.contributor.author | Μπουντούρη, Αυγή | el_GR |
dc.coverage.spatial | Ρόδος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2022-07-26T07:12:48Z | |
dc.date.available | 2022-07-26T07:12:48Z | |
dc.date.issued | 2022-02-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/24280 | |
dc.description.abstract | Η αφήγηση χρονολογείται στην απαρχή της ανθρώπινης ύπαρξης και αποτελεί μέσο για να επικοινωνήσει ο άνθρωπος τις εμπειρίες του και να ερμηνεύσει τον κόσμο που τον περιβάλλει. Ιδιαίτερα η αφήγηση μέσα από τα παραμύθια έρχεται να διδάξει και να μεταβιβάσει γνώσεις και αξίες διεγείροντας τα συναισθήματα και τη φαντασία. Καθώς, λοιπόν, η παιδαγωγική αξία του παραμυθιού θεωρείται ανεκτίμητη, αξιοποιείται συχνά ως αντικείμενο διδασκαλίας στο πλαίσιο του μαθήματος της λογοτεχνίας. Στις μέρες μας, η αλματώδης ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας έχει δώσει στην αφήγηση μια νέα ψηφιακή μορφή. Η ψηφιακή πλέον αφήγηση αποτελεί ένα νέο τρόπο να λέμε ιστορίες.
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την αποτελεσματικότητα της αξιοποίησης της ψηφιακής αφήγησης του λαϊκού παραμυθιού στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων που τίθενται στη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο. Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα-δράση που αξιοποιεί το λαϊκό παραμύθι «Ο φτωχός και τα γρόσια», το οποίο ψηφιοποιείται από την ερευνήτρια με το λογισμικό Scratch. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 40 μαθητές της Α΄ Γυμνασίου που κατανέμονται ισομερώς σε δύο τμήματα. Το ένα από τα δύο τμήματα παρακολούθησε τη διδασκαλία του παραμυθιού με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, ενώ το δεύτερο τμήμα ακολούθησε τη διδακτική παρέμβαση που σχεδιάστηκε από την ερευνήτρια και στηρίζεται στην αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης. Στόχος ήταν να διαπιστωθεί αν η ψηφιακή αφήγηση συμβάλλει στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων της διδασκαλίας, αν κινητοποιεί το ενδιαφέρον των μαθητών και αν υπάρχει διαφοροποίηση ανάμεσα στις επιδόσεις των μαθητών των δύο ομάδων. Ως εργαλεία συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν η παρατήρηση, φύλλα εργασίας και ερωτηματολόγια. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε το συμπέρασμα ότι η ψηφιακή αφήγηση του λαϊκού παραμυθιού βοήθησε στην καλύτερη επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Παράλληλα, οι μαθητές απόλαυσαν τη διαδικασία και αντιμετώπισαν θετικά αυτή την καινοτόμα διδακτική προσέγγιση. | el_GR |
dc.format.extent | 101 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.rights | Default License | |
dc.subject | λαϊκό παραμύθι | el_GR |
dc.subject | διδασκαλία της λογοτεχνίας | el_GR |
dc.subject | ψηφιακή αφήγηση | el_GR |
dc.subject | teaching literature | en_US |
dc.subject | digital storytelling | en_US |
dc.subject | folktale | en_US |
dc.subject.lcsh | Digital storytelling | en_US |
dc.subject.lcsh | Literature--Study and teaching | en_US |
dc.subject.lcsh | Audio-visual education | en_US |
dc.subject.lcsh | Fairy tales | en_US |
dc.title | Η ψηφιακή αφήγηση του λαϊκού παραμυθιού ως διδακτικό εργαλείο στο μάθημα της λογοτεχνίας | el_GR |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση | el_GR |
heal.type | masterThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Χριστοδουλίδου, Λουίζα | el_GR |
heal.committeeMemberName | Σοφός, Αλιβίζος | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | el_GR |
dc.contributor.department | Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών | el_GR |