Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαππάς, Θεόδωροςel_GR
dc.contributor.authorΠίτσου, Μαρίαel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2023-02-08T13:55:49Z
dc.date.available2023-02-08T13:55:49Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/24700
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστεί η θέση του ξένου, του «άλλου» στα έργα του Ευριπίδη. Θα οριστεί το βάρβαρο, θα ερευνηθεί η έννοια της ταυτότητας και της ετερότητας και θα διευκρινιστεί εάν η αναπαράσταση του ξένου στις τραγωδίες συγχέεται με τις πεποιθήσεις της εποχής του Ευριπίδη. Μέσα από τη δραματουργία είναι δυνατό να διακρίνει κανείς τις διάφορες εκφάνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας και φύσης. Ακόμα, μέσα από τις τραγωδίες θα αναζητηθούν γεωγραφικές λεπτομέρειες, γλωσσικά και εμφανισιακά χαρακτηριστικά, κουστούμια, σκηνικά αντικείμενα, ήθη και συνήθειες του βάρβαρου. Επιπλέον, θα διερευνηθεί εάν ο Ευριπίδης χρησιμοποιεί μια γενικευμένη φόρμουλα για οτιδήποτε ξένο ή εάν δίνει στο «άλλο» χαρακτηριστικά ενός έθνους. Θα διαπιστωθεί εάν υπάρχει ζήτημα υπεροχής των Ελλήνων έναντι των βαρβάρων μέσα από τη δραματουργία του Ευριπίδη και αν το ξένο εξισώνεται με τους σκλάβους ή τις γυναίκες. Σε αυτήν την έρευνα της κατανόησης του βάρβαρου στην κλασική Αθήνα, έχουν επιλεχθεί τα έργα του Ευριπίδη, καθώς είναι ο ποιητής που κάνει χρήση της έννοιας ή της καθαυτού λέξεως βάρβαρος 10 φορές συχνότερα του Σοφοκλή και 6 φορές συχνότερα του Αισχύλου. Summary in English: The aim of this paper is to examine the position of the foreigner, the "other" in the tragedies of Euripides. The barbaric will be defined, the concept of identity and otherness will be examined and it will be clarified whether the representation of the foreigner in the tragedies is confused with the beliefs of Euripides's time. Through drama it is possible to distinguish the various manifestations of human activity and nature. Also, through the tragedies, we will try to find geographical details, linguistic and visual characteristics, costumes, stage objects, manners and habits of the barbarian. In addition, it will be investigated whether Euripides uses a generalized formula for anything foreign or whether it gives to the "other" characteristics of a nation. It will be ascertained whether there is a question of the supremacy of the Greeks over the barbarians through the drama of Euripides and whether the foreign is equated with slaves or women. In this study of the understanding of the barbarian in classical Athens, the tragedies of Euripides have been selected, as he is the poet who uses the concept or the word barbaric 10 times more often than Sophocles and 6 times more often than Aeschylus.el_GR
dc.format.extent103 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsDefault License
dc.subjectΕυριπίδηςel_GR
dc.subjectξένοςel_GR
dc.subjectβάρβαροςel_GR
dc.subjectάλλοςel_GR
dc.subjectθέατροel_GR
dc.subjectEuripidesen_US
dc.subjectbarbarianen_US
dc.subjectotheren_US
dc.subjectforeignen_US
dc.subjecttheateren_US
dc.subject.lcshGreek drama (Tragedy)en_US
dc.subject.lcshEuripidesen_US
dc.subject.lcshRacism in literatureen_US
dc.titleΗ μορφή του ξένου, του βαρβάρου, του "άλλου", στο θέατρο του Ευριπίδηel_GR
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΣυρόπουλος, Σπυρίδωνel_GR
heal.committeeMemberNameΜικεδάκη, Μαρίαel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Μεσογειακών Σπουδώνel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΑρχαίο Θέατρο: Εκπαιδευτικές και Φιλολογικές Προσεγγίσειςel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record