Show simple item record

Female gender and maternity in the age of Aeschylus: Persians, Iketides, Orestia

dc.contributor.advisorΣυρόπουλος, Σπυρίδωνel_GR
dc.contributor.authorΖόγλου, Ευαγγελίαel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2023-02-08T13:55:54Z
dc.date.available2023-02-08T13:55:54Z
dc.date.issued2022-01-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/24701
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία, με τίτλο «Γυναίκειο Φύλο και Μητρότητα στην εποχή του Αισχύλου: Πέρσες, Ικέτιδες, Ορέστεια», έχει ως ερευνητικό αντικείμενο τις τρεις σωζόμενες τραγωδίες του Αισχύλου. Σκοπός είναι η ανάδειξη και σύγκριση του ρόλου της γυναίκας και μητέρας εκείνη την εποχή, στα τρία αυτά έργα. Στο έργο Πέρσες παρουσιάζεται η αλαζονική και συγχρόνως τραγική μητέρα, Άτοσσα, η οποία ανήσυχη περιμένει νεότερα για την έκβαση της εκστρατείας του Ξέρξη, στην Ελλάδα. Η ίδια σαν απολυταρχική βασίλισσα, το μόνο που την νοιάζει είναι η τύχη του γιου της και του παλατιού της. Ενώ δεν δείχνει καμία συμπόνια για τις οικογένειες των Περσών στρατιωτών οι οποίοι σκοτώθηκαν εξαιτίας της αλαζονείας του γιου της. Στο έργο Ικέτιδες οι γυναίκες Δαναΐδες αποκτούν δικαιώματα, τα οποία δεν έχουν άλλες γυναίκες της εποχής. Ο τραγικός ποιητής τους δίνει τη δυνατότητα να εκφράσουν εκτός από τη γνώμη τους, και την αντίστασή τους στον επικείμενο γάμο τους. Τέλος, διαφαίνεται πως οι Ικέτιδες είναι το μόνο έργο από τα άλλα αναφερόμενα στην παρούσα εργασία στο οποίο ο Αισχύλος προέτρεψε τους πολίτες του Άργους να αποδεχτούν και να προστατέψουν τις γυναίκες, αναγνωρίζοντάς το δικαίωμα της ελευθερίας και του ασύλου. Στο έργο Ορέστεια, η Κλυταιμνήστρα μέσα από τις πράξεις της ορίζεται ως κακή μάνα και άπιστη σύζυγος. Χαρακτηρίζεται με ανδρόψυχη καρδιά πράγμα που θέλει να μας δείξει ότι αυτός ο οίκος έχει σαν αρχηγό μία γυναίκα και όχι έναν άντρα όπως συνήθως. Από την αρχή του έργου ο ποιητής θέλει οι θεατές να καταλάβουν πως δεν θα δουν μία γυναίκα σαν αυτές που έχουν συνηθίσει. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως οι γυναίκες στα τρία δραματικά έργα διαφέρουν μεταξύ τους και ως γυναίκες αλλά και ως μητέρες. Ο ρόλος τους στην κοινωνία μπορεί να είναι παρόμοιος, όμως ο τρόπος αντιμετώπισης των καταστάσεων που βιώνουν είναι διαφορετικός. Για αυτό θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί πως σε αυτό που μοιάζουν είναι στο γεγονός ότι η κοινωνία, την εποχή του Αισχύλου, από μόνη της, εννοώντας χωρίς την επιβολή κάποιου, δεν θα λάμβανε ποτέ υπόψη τη γυναίκα και πως έχει θέση σε αυτή. Λέξεις κλειδιά: Γυναικείο φύλο, μητρότητα, Αισχύλος, Πέρσες, Ικέτιδες, Ορέστεια, Κλυταιμνήστραel_GR
dc.format.extent133 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsDefault License
dc.subjectμητρότηταel_GR
dc.subjectΑισχύλοςel_GR
dc.subjectΠέρσεςel_GR
dc.subjectΙκέτιδεςel_GR
dc.subjectΟρέστειαel_GR
dc.subjectΚλυταιμνήστραel_GR
dc.subjectMaternityen_US
dc.subjectPersiansen_US
dc.subjectIketidesen_US
dc.subjectOrestiaen_US
dc.subjectγυναικείο φύλοel_GR
dc.subjectfemaleen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subject.lcshMotherhooden_US
dc.subject.lcshMother and childen_US
dc.subject.lcshGreek drama (Tragedy)--History and criticism--Theory, etcen_US
dc.subject.lcshAeschylus--Criticism and interpretationen_US
dc.titleΓυναικείο φύλο και μητρότητα την εποχή του Αισχύλου: Πέρσες, Ικέτιδες, Ορέστειαel_GR
dc.titleFemale gender and maternity in the age of Aeschylus: Persians, Iketides, Orestiaen_US
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΠαππάς, Θεόδωροςel_GR
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Μεσογειακών Σπουδώνel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΑρχαίο Θέατρο: Εκπαιδευτικές και Φιλολογικές Προσεγγίσειςel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record