Μυθολογικά παραδείγματα στην τραγωδία "Ίων" του Ευριπίδη
Mythological paradigms in Euripides' "Ion"
dc.contributor.advisor | Συρόπουλος, Σπυρίδων | el_GR |
dc.contributor.author | Παπακυριάκου, Τριανταφυλλιά | el_GR |
dc.coverage.spatial | Ρόδος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2023-02-08T13:57:11Z | |
dc.date.available | 2023-02-08T13:57:11Z | |
dc.date.issued | 2021-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/24713 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία θα ακολουθήσουμε τον Ευριπίδη στον ιδιαίτερο τρόπο που επιλέγει να αξιοποιήσει τη μυθολογική παράδοση στα έργα του, θέτoντας τους δικούς του πάντα όρους. Θα εξετάσουμε τις τεχνικές με τις οποίες μεταπλάθει και οικειοποιείται τους μύθους, προβάλλοντας κάθε φορά τις δικές του φιλοσοφικές, πολιτικές και κοινωνικές αντιλήψεις. Ο Ευριπίδης έχει ένα μοναδικό τρόπο να σέβεται την παράδοση και ταυτόχρονα να πρωτοτυπεί. Η Ελένη ποτέ δεν πήγε στην Τροία, ο Τρωικός πόλεμος έγινε για ένα φάντασμα, η Ιφιγένεια δε θυσιάστηκε ποτέ, και η Μήδεια παρουσιάζεται για πρώτη φορά στον Ευριπίδη ως μητροκτόνος. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο στην τραγωδία που θα μελετήσουμε ο Ίωνας δεν είναι το παιδί ενός κοινού θνητού αλλά του θεού Απόλλωνα. Τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά; Ας προσπαθήσουμε να το ανακαλύψουμε στα έργα ενός ιδιότροπου αλλά και εξαιρετικά ταλαντούχου ποιητή και στον τρόπο που αξιοποιεί και μεταλλάσσει τους παραδοσιακούς μύθους. Οι μύθοι άλλωστε για τους αρχαίους Έλληνες είναι αυτό που είναι σήμερα για εμάς η ιστορία, ο κρίκος που τους συνδέει με το παρελθόν τους. In the present thesis we will follow Euripides in the particular way he chooses to utilize the mythological tradition in his plays, always setting his own terms. We will examine the techniques by which he transforms and appropriates myths, each time projecting his own philosophical, political and social conceptions. Euripides has a unique way of respecting tradition and at the same time being original. Helen never went to Troy, the Trojan War was waged for a ghost, Iphigenia was never sacrificed, and Medea is presented for the first time by Euripides as having committed matricide. In exactly the same way in the tragedy we will study, Ion is not the child of a common mortal but of the god Apollo. What can all this mean? Let us try to discover it in the plays of a whimsical but also extremely talented poet and in the way he utilizes and transforms traditional myths. After all, the myths for the ancient Greeks are what history is for us today, the link that connects them to their past. | el_GR |
dc.format.extent | 108 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.rights | Default License | |
dc.subject | μύθος | el_GR |
dc.subject | Ίων | el_GR |
dc.subject | Ευριπίδης | el_GR |
dc.subject | myth | en_US |
dc.subject | Ion | en_US |
dc.subject | Euripides | en_US |
dc.subject.lcsh | Greek drama (Tragedy)--History and criticism | en_US |
dc.subject.lcsh | Mythology, Greek, in literature | en_US |
dc.subject.lcsh | Euripides | en_US |
dc.subject.lcsh | Literature, Ancient | en_US |
dc.title | Μυθολογικά παραδείγματα στην τραγωδία "Ίων" του Ευριπίδη | el_GR |
dc.title | Mythological paradigms in Euripides' "Ion" | en_US |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση | el_GR |
heal.type | masterThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Παππάς, Θεόδωρος | el_GR |
heal.committeeMemberName | Μικεδάκη, Μαρία | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | el_GR |
dc.contributor.department | Αρχαίο Θέατρο: Εκπαιδευτικές και Φιλολογικές Προσεγγίσεις | el_GR |