dc.contributor.advisor | Caridakis, George | el_GR |
dc.contributor.author | Dzardanova, Elena | el_GR |
dc.coverage.spatial | Μυτιλήνη | el_GR |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T12:29:04Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T12:29:04Z | |
dc.date.issued | 2017-02-22 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/24882 | |
dc.description.abstract | Η πρόσφατη εμπορική διάθεση οικονομικά προσιτών φορετών μασκών απεικόνισης (head mounted displays) πυροδότησε μία φάση ραγδαίας ανάπτυξης εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας (ΕιΠ). Ωστόσο, από την επιστημονική βιβλιογραφία απουσιάζουν μελέτες που να διερευνούν τις επιπτώσεις κοινωνικής αλληλεπίδρασης μεταξύ χρηστών εμβυθισμένων σε περιβάλλοντα ΕιΠ. Η παρούσα διπλωματική εργασία βασίστηκε στη διεξαγωγή πειράματος, όπου 54 συμμετέχοντες (31 γυναίκες), εμβυθισμένοι σε ένα εικονικό κατάστημα ρούχων, είδαν το εικονικό σώμα που τους ανατέθηκε να απογυμνώνεται, χωρίς προειδοποίηση, ενώπιον ενός εικονικού καθρέφτη. Διερευνήθηκε η συναισθηματική τους ανταπόκριση εν συναρτήσει με το αν είχαν επιλέξει τον εικονικό καθρέφτη που βρισκόταν στον κεντρικό, ανοιχτό χώρο του καταστήματος ή τον καθρέφτη του δοκιμαστηρίου, καθώς και σε σχέση με τρεις διακριτές πειραματικές συνθήκες όπου μία ομάδα συμμετεχόντων δε συνάντησε άλλους εικονικούς χαρακτήρες, ενώ οι άλλες δύο ομάδες βίωσαν την εμπειρία της απογύμνωσης παρουσία ενός εικονικού πωλητή. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι η παρουσία και μόνο ενός δεύτερου χαρακτήρα δεν επιδρά στο αίσθημα παρουσίας και ψευδαίσθησης ιδιοκτησίας σώματος των υποκειμένων. Το κοινωνικό πλαίσιο ωστόσο άσκησε ισχυρές επιδράσεις με αναφορά στο βαθμό κοινωνικής παρουσίας, προκαλώντας αισθήματα ντροπής και δυσφορίας κατά εννέα φορές περισσότερο στους συμμετέχοντες που απογυμνώθηκαν παρουσία του εικονικού πωλητή. Επιπλέον, αναδείχθηκε η τάση προσφυγής σε κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές, καθώς τα υποκείμενα αναγνωρίζουν το κοινωνικό πλαίσιο που τις επιβάλλει. | el_GR |
dc.description.abstract | Virtual reality (VR) recently breached into commercial use with the release of affordable VR headsets. However, there is still little understanding as to how the transcendence of social interactions into VR environments may impact users. An experiment was conducted, where 54 participants visited a virtual clothing store thinking they were trying out an outfit in front of a mirror, yet witnessed the exposure of their naked virtual body (VB) instead. Their emotional state was examined in relation to whether they had chosen the confined dressing room mirror or the mirror placed in the central open area of the store, under three experimental conditions where they were either alone, in the company of a virtual non-character player salesman or a virtual salesman motion-controlled by a real actor. Results refuted that the mere presence of a second character affects participants’ level of presence and body ownership illusion. However, the social context assigned to the environment greatly impacted the level of social presence by causing emotions of embarrassment and discomfort by nine times more for those who were in the company of a salesman. It was also confirmed that individuals are prone to interpreting social context and thus reckoning appropriate social behavior in the same manner they would in their physical lives. | en_US |
dc.format.extent | 52 σ. | el_GR |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.rights | Default License | |
dc.subject | virtual reality | en_US |
dc.subject | presence | en_US |
dc.subject | body ownership illusion | en_US |
dc.subject | social context | en_US |
dc.subject | social presence | en_US |
dc.subject | εικονική πραγματικότητα | el_GR |
dc.subject | ψευδαίσθηση ιδιοκτησίας σώματος | el_GR |
dc.subject | κοινωνικό πλαίσιο | el_GR |
dc.subject | κοινωνική παρουσία | el_GR |
dc.subject | παρουσία | el_GR |
dc.subject.lcsh | Virtual Reality | en_US |
dc.title | Body ownership illusion in virtual reality: the impact of social context | en_US |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση | el_GR |
heal.type | masterThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Gavalas, Damianos | el_GR |
heal.committeeMemberName | Catapoti, Despina | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | el_GR |
dc.contributor.department | Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία | el_GR |