Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαππάς, Θεόδωροςel_GR
dc.contributor.authorΤσολάκη, Μαρίαel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2023-05-22T11:57:52Z
dc.date.available2023-05-22T11:57:52Z
dc.date.issued2023-01-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/25269
dc.description.abstractΟ κωμικός ποιητής Αριστοφάνης θεωρείται ο πιο επιφανής εκπρόσωπος της αρχαίας κωμωδίας. Άφησε πίσω του δημιουργήματα που αποτελούν πολύτιμο θησαυρό και ανάμεσα στα έργα που σώζονται είναι οι Αχαρνείς, η Ειρήνη και η Λυσιστράτη. Χαρακτηρίζονται ως ειρηνική τριάδα και τοποθετούνται στο ιστορικό πλαίσιο του Πελοποννησιακού Πολέμου. Η εν λόγω εργασία μελετά τα τρία αυτά δημιουργήματα αναφορικά με τον πόλεμο και την ειρήνη. Σε μία πρώτη φάση αναφέρονται περιληπτικά τα σημαντικότερα γεγονότα που άσκησαν επιρροή στις παραπάνω κωμωδίες. Στη συνέχεια, αναλύονται οι λόγοι του πολέμου, όπως αυτοί παρουσιάζονται από τους χαρακτήρες των έργων. Γίνεται αντιληπτό πως αποτελούν μια ανάμειξη της φαντασίας με την πραγματικότητα, ενώ συγχρόνως πραγματοποιούνται προσπάθειες ώστε να εντοπιστούν τα πραγματικά αίτια. Βασικό γνώρισμα των πρωταγωνιστών είναι ότι υπερασπίζονται την ειρήνη. Παρατίθεται η σημασία των ονομάτων, η ψυχοπνευματική τους υπόσταση και ο χαρακτήρας τους. Απέναντι στην ειρήνη, βρίσκονται αντίπαλοι οι φιλοπόλεμοι και κάποιοι άλλοι υποδεέστεροι πολεμοκάπηλοι. Πέρα από τον ατομικό παράγοντα, διερευνάται και το ομαδικό στοιχείο, ο χορός και ειδικότερα ο ρόλος και η ταυτότητα του. Τα μέσα επίτευξης του σκοπού διαφοροποιούνται σε κάθε έργο. Στους Αχαρνείς είναι κατά κύριο λόγο υπερφυσικά, ενώ στην Ειρήνη συνδυάζεται το μυθικό στοιχείο με το υλικό και το πνευματικό. Στη Λυσιστράτη τα μέσα φαίνεται να είναι πιο κοντά στα ανθρώπινα δεδομένα, παρόλα αυτά όμως εμπεριέχουν ταυτόχρονα και κάτι το αδύνατο. Εν συνεχεία έχουμε τις μορφές της Ειρήνης, η οποία παρουσιάζεται ως σπονδή, φάρμακο, τροφός, φυλακισμένη θεά με συνοδούς τη Θεωρία και την Οπώρα, ως σαγηνευτική γυναικεία ύπαρξη με πολλούς θαυμαστές, ως ομόνοια και ως Συμφιλίωση. Από την άλλη, ο Πόλεμος παρουσιάζεται ως μέθυσος, ο οποίος διαταράσσει τη γαλήνη της οικίας, ως νέφος, φωτιά, ως τρομερός μάγειρας με βοηθό τον Κυδοιμό, αλλά και ως θύελλα. Τέλος, αναφορικά με τις συνέπειες του πολέμου, κάποιες από αυτές είναι οι βιαιότητες, η διατάραξη της αυτάρκειας, η διάλυση των οικογενειών και οι αδικίες. Η επάνοδος της ειρήνης συνδέεται με θετικές μεταβολές, αφθονία αγαθών και εορτασμούς.el_GR
dc.format.extent100 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectκωμικός ποιητήςel_GR
dc.subjectΑριστοφάνηςel_GR
dc.subjectΑχαρνείςel_GR
dc.subjectΕιρήνηel_GR
dc.subjectΛυσιστράτηel_GR
dc.subjectπόλεμοςel_GR
dc.subjectειρήνηel_GR
dc.subjectcomic poeten_US
dc.subjectAristophanesen_US
dc.subjectAcharnesen_US
dc.subjectIreneen_US
dc.subjectLysistrataen_US
dc.subjectwaren_US
dc.subject.lcshGreek drama (Comedy)en_US
dc.subject.lcshAristophanes. Acharniansen_US
dc.subject.lcshTheater and society--Greece--Historyen_US
dc.subject.lcshAristophanes. Peaceen_US
dc.subject.lcshWar (Philosophy)en_US
dc.subject.lcshPeace (Philosophy)en_US
dc.subject.lcshAristophanes. Lysistrataen_US
dc.titleΟ πόλεμος και ειρήνη στο θέατρο του Αριστοφάνη (Αχαρνείς, Ειρήνη, Λυσιστράτη)el_GR
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typemasterThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΣυρόπουλος, Σπύροςel_GR
heal.committeeMemberNameΜικεδάκη, Μαρίαel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Μεσογειακών Σπουδώνel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentΑρχαίο Θέατρο: Εκπαιδευτικές και Φιλολογικές Προσεγγίσειςel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές