Show simple item record

dc.contributor.advisorΣυρόπουλος, Σπυρίδωνel_GR
dc.contributor.advisorΦραντζή, Αικατερίνηel_GR
dc.contributor.advisorΔιαμαντάκου, Αικατερίνηel_GR
dc.contributor.authorΠαππά, Χαρίκλειαel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2023-05-22T12:03:28Z
dc.date.available2023-05-22T12:03:28Z
dc.date.issued2023-02-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/25282
dc.description.abstractΣτην παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζουμε τα χαρακτηριστικά και τις μεθόδους ανάδειξης του ρόλου της γυναίκας ως ηγέτιδος στην Αρχαία ελληνική Τραγωδία και Κωμωδία. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουμε τα μέσα και τις τεχνικές που μετέρχονται οι γυναίκες, προκειμένου να διεκδικήσουν την εξουσία και να εξασφαλίσουν την ηγετική τους θέση, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους υπερισχύουν των ανδρών. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι μια κοινωνία που επέβαλλε τη σιωπή των γυναικών, παρήγε, προέβαλλε και προωθούσε με εντυπωσιακό τρόπο ένα λογοτεχνικό είδος, τη δραματική ποίηση και τις θεατρικές παραστάσεις, όπου ο γυναικείος λόγος ακούγεται και μάλιστα με τρόπο ιδιαίτερα ευφραδή. Τόσο η Τραγωδία όσο και η Κωμωδία δίνουν με προκλητικό τρόπο φωνή στις γυναίκες και τους επιτρέπουν, έτσι, να αντιτεθούν στο σύστημα αξιών της πόλεως. Οι γυναικείες φωνές στην Αρχαία Τραγωδία και στην Αττική Κωμωδία προκαλούν ρωγμές στις κυρίαρχες ιδεολογικές παραδοχές για τις γυναίκες. Οι ρήσεις της Αντιγόνης και της Μήδειας, αλλά και της Λυσιστράτης και της Πραξαγόρας, καθώς και τόσων άλλων γυναικών στη θεατρική σκηνή δείχνουν ότι η περιθωριοποίηση και η απαξίωση των γυναικών από τους άνδρες αρχίζει να προκαλεί αντιδράσεις και να αποδοκιμάζεται. Στην ανάλυσή μας εφαρμόζουμε τη μέθοδο της δομικής ανθρωπολογίας, δηλαδή του στρουκτουραλισμού, αφού κάθε προσπάθεια ανάληψης εξουσίας, κάθε μορφή εξουσίας δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή και να εξηγηθεί, παρά μόνο όταν εξετάζουμε το φαινόμενο στο πλαίσιο των βασικών δομών της κοινωνίας στην οποία αυτό επιτελείται, καθώς και στο πλαίσιο συγκεκριμένων πολιτικών και θρησκευτικών δομών.el_GR
dc.description.abstractIn the present dissertation we examine the characteristics and methods of highlighting the role of women as leaders in Ancient Greek Tragedy and Comedy. In particular, we present the means and techniques used by women in order to claim power and secure their leadership, as well as the ways in which they prevail over men. It is really surprising that a society that imposed the silence of women, produced, displayed and promoted in an impressive way a literary genre, dramatic poetry, and theatrical performances, where women’s speech is heard in such an eloquent way. Both tragedy and comedy provocatively give women a voice and thus allows them to oppose the city’s value system. The female voices in ancient tragedy and attic comedy cause cracks in the dominant ideological assumptions about women. The speeches of Clytemnestra, Antigone, Medea, but also of Lysistrata and Praxagora, as well as so many other women on stage, show that the marginalization and devaluation of women by men begins to cause reactions and disapproval. In our analysis we apply the method of structural anthropology, also known as structuralism, since every attempt to take power, every form of power, can only be perceived and accounted for when we examine the phenomenon in the context of the basic structures of the society in which it is performed, as well as in the context of specific political and religious structures.en_US
dc.format.extent292 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.subjectΚλυταιμνήστραel_GR
dc.subjectΑντιγόνηel_GR
dc.subjectΜήδειαel_GR
dc.subjectΦαίδραel_GR
dc.subjectΑγαύηel_GR
dc.subjectΛυσιστράτηel_GR
dc.subjectΠραξαγόραel_GR
dc.subjectClytemnestraen_US
dc.subjectAntigoneen_US
dc.subjectMedeaen_US
dc.subjectPhaedraen_US
dc.subjectAgaveen_US
dc.subjectLysistrataen_US
dc.subjectPraxagoraen_US
dc.subjectαρχαίο ελληνικό θέατροel_GR
dc.subjectτραγωδίαel_GR
dc.subjectκωμωδίαel_GR
dc.subjectγυναίκαel_GR
dc.subjectancient greek theatreen_US
dc.subjecttragedyen_US
dc.subjectcomedyen_US
dc.subjectwomanen_US
dc.subject.lcshGreek drama (Tragedy)--History and criticismen_US
dc.subject.lcshGreek drama (Comedy)--History and criticismen_US
dc.subject.lcshWomen in literatureen_US
dc.subject.lcshAncient Greek literatureen_US
dc.subject.lcshWomen executivesen_US
dc.subject.lcshWomen--Political activityen_US
dc.titleΤα χαρακτηριστικά και οι μέθοδοι ανάδειξης της γυναίκας-ηγέτη στην τραγωδία και την κωμωδία: συγκριτική προσέγγισηel_GR
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typedoctoralThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΚλαδάκη, Μαρίαel_GR
heal.committeeMemberNameΧριστοδουλίδου, Λουΐζαel_GR
heal.committeeMemberNameΜαρκαντωνάτος, Ανδρέαςel_GR
heal.committeeMemberNameΝικολαΐδου, Σμαρώel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Τμήμα Μεσογειακών Σπουδώνel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentotherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές