Show simple item record

Interactivity and learning, the integration of robotics competitions in the educational process: design, implementation, evaluation

dc.contributor.advisorΚαβαλλιεράτου, Εργίναel_GR
dc.contributor.authorΧατζής, Δημήτριοςel_GR
dc.coverage.spatialΣάμοςel_GR
dc.date.accessioned2023-06-01T08:18:26Z
dc.date.available2023-06-01T08:18:26Z
dc.date.issued2023-03-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/25336
dc.description.abstractΗ δυναμική της εκπαίδευσης στη νέα εποχή εκφράζεται από το συνεχώς μεταβαλλόμενο χαρακτήρα της. Οι μαθητές απορρίπτουν την μετατροπή τους σε παθητικούς δέκτες και επιζητούν έναν πιο ενεργό ρόλο στην μάθηση. Επιθυμούν να είναι οι ίδιοι κατασκευαστές των γνώσεων που θα αφομοιώσουν. Από την άλλη πλευρά οι εκπαιδευτικοί αναζητούν τη διαθεματικότητα στη διδασκαλία τους και επιδιώκουν να αντιπαραβάλουν τις θεωρητικές γνώσεις με γνώριμες καταστάσεις του πραγματικού κόσμου. Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί την απάντηση σε αυτές τις αναζητήσεις, καθώς δίνει στους μαθητές τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη δυνατότητα να οικοδομήσουν οι ίδιοι τη γνώση. Η διεπιστημονική προσέγγιση της διδασκαλίας που επιτυγχάνεται με τη ρομποτική φέρνει σε επαφή τη θεωρία του μαθήματος με τις λύσεις σε πρακτικά προβλήματα της καθημερινότητας. Όχημα για την εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στη σχολική ζωή αποτελούν οι Διαγωνισμοί. Η παρούσα εργασία αναδεικνύει τα βασικά σημεία, όπως αυτά αποκαλύφθηκαν μέσα από τη δημιουργία ενός διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής από μηδενικό επίπεδο. Παρέχει εμπειρικές πληροφορίες σχετικά με το σχεδιασμό και τη διοργάνωση του διαγωνισμού για έξι συναπτά έτη. Περιγράφει τα χαρακτηριστικά των μαθητών που συμμετέχουν και υπογραμμίζει τα αποτελέσματα που επιφέρει η διαδικασία του διαγωνισμού σε αυτούς. Παρουσιάζει και αναλύει στατιστικά στοιχεία που συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων σε διαφορετικές περιόδους: πριν από τον διαγωνισμό, αμέσως μετά τη λήξη και ένα εξάμηνο μετά το διαγωνισμό. Η πανδημία του covid-19 άλλαξε την εκπαίδευση και τις δραστηριότητες που ήταν συνδεδεμένες με αυτή. Οι εκπαιδευτικοί διαγωνισμοί αναδιοργανώθηκαν. Η πανδημία επιτάχυνε τις αλλαγές, έθεσε νέους όρους διεξαγωγής και έφερε νέες συνήθειες. Εκτός των άλλων η εργασία επισημαίνει τις αλλαγές στο σχεδιασμό ενός δια ζώσης Διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής για την μετατροπή του σε εξ’ αποστάσεως, αναφέρει πως αυτές οι αλλαγές εφαρμόστηκαν και ποια συμπεράσματα προέκυψαν, ενώ ταυτόχρονα καταγράφει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του νέου τρόπου διεξαγωγής. Τα ευρήματα της αξιολόγησης συγκρίθηκαν με αντίστοιχα δεδομένα από τις αξιολογήσεις των δια ζώσης διαγωνισμών των προηγούμενων ετών.el_GR
dc.description.abstractThe dynamic of education in the new era is expressed by its ever-changing character. Students refuse to be passive receivers and seek a more active role in learning. They wish to construct themselves the knowledge they will assimilate. On the other hand, teachers seek interdisciplinarity in their teaching and also to compare and contrast theoretical knowledge with familiar real-world situations. Educational robotics is the answer to these pursuits, as it gives students the leading role in the educational process along with the ability to build knowledge. The interdisciplinary approach to teaching achieved through robotics brings together the theory of the course with solutions to everyday practical problems. The competitions are the vehicle for introducing educational robotics into school life. This thesis highlights the key points, as these were revealed through setting up an event of an educational robotics competition from zero level. It provides empirical insights on the design and organisation of the competition for six consecutive years. It outlines the participating students’ characteristics and underlines the changes the competition may bring upon them. It presents and analyzes statistics collected through questionnaires in different periods: before the competition, directly after it and six months after its completion. The covid-19 pandemic has changed education and the activities linked to it. Educational competitions have been reorganised. The pandemic has accelerated the changes, has set new conditions for competition holding and has created new habits. Among other things, this thesis aims to highlight the changes in the design of an in -person educational robotics competition in order to convert it into an online one, to study how these have been implemented and what conclusions have arisen, while at the same time it records the benefits and drawbacks of the new way of conducting. The findings of the evaluation have been compared with corresponding data from the evaluations of the in-person competitions of previous years.en_US
dc.format.extent334 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.subjectεκπαιδευτική ρομποτικήel_GR
dc.subjectδιαγωνισμός ρομποτικήςel_GR
dc.subjectΤΠΕel_GR
dc.subjectcovid-19en_US
dc.subjecteducational roboticsen_US
dc.subjectrobotics competitionen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectεκπαιδευτική διαδικασίαel_GR
dc.subjecteducational processen_US
dc.subject.lcshRobotics -- Study and teachingen_US
dc.subject.lcshCOVID-19 Pandemic, 2020-en_US
dc.subject.lcshEducationen_US
dc.titleΔιαδραστικότητα και μάθηση, η ενσωμάτωση των διαγωνισμών ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία: σχεδιασμός, υλοποίηση, αξιολόγησηel_GR
dc.titleInteractivity and learning, the integration of robotics competitions in the educational process: design, implementation, evaluationen_US
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typedoctoralThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΣταματάτος, Ευστάθιοςel_GR
heal.committeeMemberNameΚαπόρης, Αλέξιοςel_GR
heal.committeeMemberNameΠαπασαλούρος, Ανδρέαςel_GR
heal.committeeMemberNameΔημητρακοπούλου, Αγγελικήel_GR
heal.committeeMemberNameΚλωνάρη, Αικατερίνηel_GR
heal.committeeMemberNameΚωστούλας, Θεόδωροςel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Πολυτεχνική Σχολή - Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτωνel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentotherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/