Δημιουργία περιβάλλοντος εικονικής πραγματικότητας με θέμα τα ανθρώπινα συναισθήματα
Creation of a virtual reality environment on the subject of human emotions
dc.contributor.advisor | Μπουμπάρης, Νικόλαος | el_GR |
dc.contributor.author | Τσάκου, Ελένη | el_GR |
dc.contributor.author | Tsakou, Eleni | en_US |
dc.coverage.spatial | Μυτιλήνη | el_GR |
dc.date.accessioned | 2023-11-27T09:08:16Z | |
dc.date.available | 2023-11-27T09:08:16Z | |
dc.date.issued | 2023-09-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/25861 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την δημιουργία μιας διαδραστικής εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας (VR),που αναπτύ-χθηκε με τη χρήση της μηχανής παιχνιδιών Unity 3D και επικεντρώνεται στην εξερεύνηση τριών συναισθημάτων: τον θυμό, τον φόβο και τη θλίψη. Η εφαρμογή προσφέρει μια εμβυθιστική εμπειρία κατά την οποία ο/η χρήστης καλείται να εξερευνήσει και να διαδράσει μέσα σε διαφορετικά δωμάτια, που αντιστοιχούν στα συναισθήματα «λύπη», «θυμός», «φόβος». Κάθε χώρος-δωμάτιο έχει σχεδιαστεί ώστε να προκαλεί το αντίστοιχο συναίσθημα στον/στην χρήστη. Στη διάρκεια της αλληλεπίδρασης με τους χώρους και τα αντικείμενα, ο/η χρήστης έχει τη δυνατότητα να απαντήσει σε ερωτήσεις που σχετίζονται με τα βιώματά του και τις αναμνήσεις του. Ακόμα έχει τη δυνατότητα να εκφραστεί και να βιώσει διαδραστικά με έναν νέο τρόπο το συναίσθημά του/της, όπως με το να ζωγραφίσει και να συνθέσει μουσική. Η εμπειρία κορυφώνεται στο τελευταίο δωμάτιο, αυτό " της κάθαρσης", όπου οι απαντήσεις των άλλων χρηστών αποκαλύπτονται, μαζί με τις δικές του αναμνήσεις που θέλησε να μοιραστεί. Σκοπός της εφαρμογής είναι ο αναστοχασμός των προσωπικών βιωμάτων του/της χρήστη/στριας, της ταυτότητάς του/της, των αξιών του/της και των πεποιθήσεών του/της. Μέσα σε ένα ασφαλές εικονικό περιβάλλον ο/η χρήστης/στρια μπορεί να σκεφτεί για το πώς ένιωσε τότε και το πως νιώ-θει τώρα. Και προπάντων μέσω του μοιράσματος να βιώσει πως δεν είναι μόνος/η, να αποκτήσει νέες προοπτικές ή ιδέες που διευρύνουν την κατα-νόηση του παρελθόντος και κατά συνέπεια του παρόντος. Μέσω της ενσυναίσθησης, να ενισχύσει την κοινωνική σύνδεση του χρήστη με τους άλλους, να διευκολύνει την αυτογνωσία του, και να συμβάλει στην προσωπική του εξέλιξη. | el_GR |
dc.description.abstract | The present thesis explores the emotions of “anger”, “fear” and “sadness” through the creation of an interactive virtual reality (VR) application, with the use of Unity 3D game engine. The application offers an immersive experience in which the user enters different rooms. Each room has been designed to evoke the corresponding emotion in the user. During the interaction with the spaces and objects, the user answers questions related to his/her experiences and memories. Moreover, the user expresses and experiences his/her feelings in a new way, by painting, playing music, etc. The experience culminates in the last "catharsis room", where the answers of other users are revealed, along with his/her own memories. The purpose of the application is to reflect on the user's personal experiences, identity, values and beliefs. In a safe environment the users can reflect on how they felt earlier in their life and how they feel now gaining new perspectives or insights that broaden one's understanding of the event. Moreover, the application aims to make users feel that they are not alone, by enhancing empathy, social connection and mutual understanding, and by mobilizing selfknowledge and personal growth. | en_US |
dc.format.extent | 59 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.relation.uri | http://hdl.handle.net/11610/25863 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.subject | εικονική πραγματικότητα | el_GR |
dc.subject | συναισθηματικός σχεδιασμός | el_GR |
dc.subject | συναισθήματα | el_GR |
dc.subject | ανάμνηση | el_GR |
dc.subject | αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή | el_GR |
dc.subject | virtual reality | en_US |
dc.subject | emotional design | en_US |
dc.subject | emotion | en_US |
dc.subject | memory | en_US |
dc.subject | Human Computer Interaction (HCI) | en_US |
dc.subject.lcsh | Computer simulation | en_US |
dc.subject.lcsh | Virtual reality | en_US |
dc.subject.lcsh | Human-computer interaction | en_US |
dc.title | Δημιουργία περιβάλλοντος εικονικής πραγματικότητας με θέμα τα ανθρώπινα συναισθήματα | el_GR |
dc.title | Creation of a virtual reality environment on the subject of human emotions | en_US |
dc.title.alternative | HumanHood | el_GR |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση | el_GR |
heal.type | masterThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Κασαπάκης, Βλάσιος | el_GR |
heal.committeeMemberName | Χρυσάνθη, Αγγελική | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | el_GR |
dc.contributor.department | Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία | el_GR |