Show simple item record

dc.contributor.advisorΓιαννακόπουλος, Κώσταςel_GR
dc.contributor.authorΣιμάτη, Ανδριαννήel_GR
dc.coverage.spatialΜυτιλήνηel_GR
dc.date.accessioned2024-02-06T12:48:51Z
dc.date.available2024-02-06T12:48:51Z
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/26148
dc.description.abstractΜέσα από ιστορίες για το χτες και το σήμερα, για την έμφυλη διαφορά μεταξύ αντρών και γυναικών, μεταξύ γυναικών, για την επιθυμία και τα όρια της ξεδιπλώνεται η σχέση του ανδρισμού με τα σύγχρονα ελληνικά εθνικά, ταξικά και πολιτισμικά ιδανικά. Πιο συγκεκριμένα, κεντρικό ενδιαφέρον αυτής της έρευνας, αποτελεί μια έκφραση αυτού του ανδρισμού, η «νταλίκα», η ανδροπρεπής λεσβία. Οι συνομιλήτριες, τα αγοροκόριτσα κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία, αφηγούνται, μέσα από τις ιστορίες ζωής τους, τη βιωμένη σχέση με το φύλο και τη σεξουαλικότητά τους. Μια οδυνηρή και ηδονική συνθήκη, που άλλοτε εντείνει τα όρια μεταξύ αρσενικού και θηλυκού, άλλοτε ορίζεται και περιορίζεται από αυτά. Άλλοτε διακριτικά άλλοτε με περισσότερη ένταση κρατάνε τις αποστάσεις τους από τη νταλίκα. Με στέλνουν στα μπαρ, εκεί όπου, κατάλοιπο του παρελθόντος, η νταλίκα, πίνει, μεθάει, μπλέκει σε καυγάδες, ακούει μη ποιοτική ελληνική μουσική. Η λαϊκή, ανδροπρεπής και για αυτό ξεπερασμένη και οπισθοδρομική ελληνίδα λεσβία, απέκτησε το όνομα αυτό, σύμφωνα με το πεδίο της έρευνας, στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Μια δεκαετία μετά τη μεταπολίτευση κατά την οποία οι πολιτικές, οι συμπεριφορές και οι αξίες της ελληνικής κοινωνίας αποκτούν πιο έντονο ευρωπαϊκό προσανατολισμό και εμπνέονται από το Αμερικάνικο Όνειρο. Η λαϊκή, εργατικής τάξης εμφάνιση, συνδέεται με τη βαλκανική/ανατολίτικη κληρονομιά της χώρας, γίνονται συνώνυμο της φτώχειας και τροχοπέδη στην επικράτηση της κοινωνικής προόδου. Τη δεκαετία αυτή, στον mainstream τύπο, η φερόμενη ως αμφισεξουαλική αμερικάνα Cindy Crawford παίρνει τη σκυτάλη από την νευρασθενική καλλιτέχνιδα Virginia Woolf, του 1980, για να προτείνει μια νέα εικόνα γυναικείας ομοφυλοφιλίας. Η νταλίκα δεν αποτελεί μέρος αυτής εικόνας. Τί σημαίνει τελικά νταλίκα; Πώς σχετίζεται με την ταυτότητα της λεσβίας; Εντέλει, πώς οι τρόποι με τους οποίους τα υποκείμενα συγκροτούνται έμφυλα, διαμορφώνουν την ψυχοσύνθεση τους, βιώνουν το σώμα τους και απολαμβάνουν σχετίζονται με τις κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές στην ελληνική κοινωνία;el_GR
dc.format.extent304 σ.el_GR
dc.language.isoel_GRel_GR
dc.rightsDefault License
dc.subjectανθρωπολογίαel_GR
dc.subjectφύλοel_GR
dc.subjectσεξουαλικότηταel_GR
dc.subjectεπιθυμίαel_GR
dc.subjectτάξηel_GR
dc.subject.lcshHomosexualityen_US
dc.subject.lcshLesbiansen_US
dc.titleΟι νταλίκες και τα γυναικάκια τους: θηλυκοί ανδρισμοί και πολιτικές της γυναικείας ομοερωτικής επιθυμίαςel_GR
dcterms.accessRightsfreeel_GR
dcterms.rightsΠλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευσηel_GR
heal.typedoctoralThesisel_GR
heal.recordProvideraegeanel_GR
heal.committeeMemberNameΧαντζαρούλα, Ποθητήel_GR
heal.committeeMemberNameΝαζίρη, Δέσποιναel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίαςel_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilitytrueel_GR
dc.contributor.departmentotherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record