dc.contributor.advisor | Φωκίδης, Εμμανουήλ | el_GR |
dc.contributor.author | Αντωνόπουλος, Παναγιώτης | el_GR |
dc.coverage.spatial | Ρόδος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2024-07-11T06:00:24Z | |
dc.date.available | 2024-07-11T06:00:24Z | |
dc.date.issued | 2024-02-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11610/26576 | |
dc.description | Διδακτορική διατριβή | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή έχει ως σκοπό τη δημιουργία ενός λογισμικού Πλήρως Εμβυθιστικής Εικονικής Πραγματικότητας (ΠΕΕΠ) και την αξιολόγησή του, με βάση την μαθησιακή του απόδοση και την απόδοση του σε παράγοντες εμπειρίας χρήσης. Η ΠΕΕΠ είναι το είδος της ΕΠ, που χρησιμοποιεί μέσα διάδρασης υψηλής εμβύθισης: Head Mounted Devices (HMD).
Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε ένα λογισμικό ΠΕΕΠ, το οποίο περιλάμβανε οκτώ αρχαίες Ελληνικές εφευρέσεις. Εκτός από το λογισμικό ΠΕΕΠ, δημιουργήθηκε και ένα λογισμικό Επιτραπέζιας Εικονικής Πραγματικότητας (ΕπΕΠ), έτσι ώστε η αξιολόγηση του λογισμικού ΠΕΕΠ να γίνει και σε σύγκριση με το λογισμικό ΕπΕΠ. Η ΕπΕΠ είναι το είδος της ΕΠ που χρησιμοποιεί συμβατικά μέσα διεπαφής (ποντίκι, πληκτρολόγιο, οθόνη). Για τον ίδιο λόγο δημιουργήθηκαν και ιστοσελίδες, έτσι ώστε να γίνει σύγκριση των επιδράσεων και με τρίτο μέσο.
Για τη δημιουργία των λογισμικών χρησιμοποιήθηκαν ειδικά λογισμικά. Χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Blender για τη δημιουργία των τρισδιάστατων μοντέλων των εφευρέσεων. Επίσης χρησιμοποιήθηκε το Unity, ένα λογισμικό κατασκευής ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Για τη λειτουργία του Unity απαιτείται συγγραφή script σε γλώσσα C#. To λογισμικό στο οποίο συγγράφηκαν τα script, ήταν το Visual Studio Code. H πλατφόρμα εκτέλεσης του ΠΕΕΠ λογισμικού ήταν το σύστημα Oculus Quest.
Για την κυρίως έρευνα επιλέχθηκε η μεθοδολογία μεταξύ υποκειμένων (within subjects). Το δείγμα της κυρίως έρευνας αποτελούταν από 103 νεαρούς ενήλικες, φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου. Χρησιμοποιήθηκαν δύο εργαλεία: test αξιολόγησης γνώσεων και ερωτηματολόγιο παραγόντων Εικονικής Πραγματικότητας.
Συμπερασματικά, αυτό που διαφαίνεται από την παρούσα διατριβή είναι ότι η ΠΕΕΠ υπερισχύσει στην εμπειρία χρήσης και έχει παρόμοια γνωστική επίδραση με τα άλλα δυο μέσα. Η διατριβή επίσης συνεισφέρει στη μουσειακή εκπαίδευση, καθώς δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό ΕΠ για την εκμάθηση αρχαίας Ελληνικής τεχνολογίας. | el_GR |
dc.format.extent | 508 σ. | el_GR |
dc.language.iso | el_GR | el_GR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject | εικονική πραγματικότητα | el_GR |
dc.subject | αρχαία ελληνική τεχνολογία | el_GR |
dc.subject | μουσειακή εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | virtual reality | en_US |
dc.subject | ancient greek technology | en_US |
dc.subject | museum education | en_US |
dc.subject.lcsh | Museums--Education | en_US |
dc.subject.lcsh | Museums--Educational aspects | en_US |
dc.subject.lcsh | Virtual reality in education | en_US |
dc.subject.lcsh | Internet in education--Case studies | en_US |
dc.subject.lcsh | Education--Software | en_US |
dc.subject.lcsh | Educational technology | en_US |
dc.title | Δημιουργία και αξιολόγηση λογισμικού πλήρως εμβυθιστικής εικονικής πραγματικότητας για τη μουσειακή εκπαίδευση στην αρχαία ελληνική τεχνολογία | el_GR |
dcterms.accessRights | free | el_GR |
dcterms.rights | Πλήρες Κείμενο - Ελεύθερη Δημοσίευση | el_GR |
heal.type | doctoralThesis | el_GR |
heal.recordProvider | aegean | el_GR |
heal.committeeMemberName | Στεφανάκης, Εμμανουήλ | el_GR |
heal.committeeMemberName | Κουτρομάνος, Γεώργιος | el_GR |
heal.committeeMemberName | Μπράτιτσης, Θαρρενός | el_GR |
heal.committeeMemberName | Φεσάκης, Γεώργιος | el_GR |
heal.committeeMemberName | Καπασάκης, Βλάσιος | el_GR |
heal.committeeMemberName | Κώστας, Απόστολος | el_GR |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el_GR |
heal.academicPublisherID | aegean | el_GR |
heal.fullTextAvailability | true | el_GR |
dc.contributor.department | other | el_GR |