Show simple item record

dc.contributor.advisorΧριστοδουλίδου, Λουΐζαel_GR
dc.contributor.authorΜανδελενάκη, Ειρήνηel_GR
dc.coverage.spatialΡόδοςel_GR
dc.date.accessioned2015-11-17T10:23:32Z
dc.date.available2015-11-17T10:23:32Z
dc.date.issued2014el_GR
dc.identifier.otherhttp://catalog.lib.aegean.gr/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&EncodedRequest=*D1*C5e*C4*F7K*EC*D5X*CD*7C*B5*11*AEa*B1&Profile=Default&OpacLanguage=gre&NumberToRetrieve=50&StartValue=2&WebPageNr=1&SearchTerm1=2014.1.55181&SearchT1=&Index1=Keywordsbib&SearchMethod=Find_1&ItemNr=2el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11610/6003
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο τη συγκριτική ανάγνωση των δύο πεζογραφημάτων αφενός, τις Κλειστές Πόρτες του Κώστα Μόντη και αφετέρου, τα Πικρολέμονα του Λώρενς Ντάρρελ. Συγκεκριμένα, στοχεύει να διερευνήσει το ρόλο τόσο των πολυπληθών παρενθέσεων, ως «αξιομνημόνευτου στοιχείου ύφους» του Κ. Μόντη, όσο και των εγκιβωτισμένων αφηγήσεων. Παράλληλα, επιχειρεί να εξετάσει την εστίαση – εμμονή του αφηγητή στα παιδιά, αλλά και τον πολυσήμαντο τίτλο της νουβέλας, καθώς και τα αίτια της διορθωτικής παρέμβασης του σημαντικού κύπριου λογοτέχνη, λίγα χρόνια αργότερα, στο δικό του κείμενο, επέμβαση που παραμένει ανέκδοτη.Επιπλέον, επιχειρεί να αναδείξει, με εργαλείο τη μεταποικιακή θεωρία, τον τρόπο με τον οποίο ο πρώην αποικιοκρατούμενος χρησιμοποιεί το λογοτεχνικό κείμενο (Κλειστές Πόρτες) ως απάντηση στην αποικιοκρατική ιδεολογία (Πικρολέμονα), με στόχο την υπονόμευσή της.Επίσης, στοχεύει να αναδείξει την εικόνα του Άγγλου, όπως αποτυπώνεται από τον πρώτο, και την εικόνα του Έλληνα της Κύπρου, αλλά και του Τουρκοκύπριου, όπως απεικονίζεται από τον δεύτερο. Έτσι, θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε πώς ο «έτερος», όπως προβάλλεται από την πρώην κυρίαρχη πλευρά, αντικαθίσταται από το «εμείς», μέσω της μεταποικιακής κειμενικής ανατροπής.el_GR
dc.description.abstractThe current study is targeted on the comparative reading of two well-known novels, Kostas Montis’s Closed Doors, on the one hand, and Lawrence Durrell’s Bitter Lemons on the other hand. More specifically, its aim is to investigate the role of both multiple parentheses, as a notable feature of K. Montis’s style in his scripts, and embodied narrations. At the same time, it attempts to examine his focus – obsession towards children, as well as the ambiguous title of the novel and the causes of the novel’s content and semantic reshape by the well-known Cyprian author, a few years later, in his own text, a reshape which remains unpublished.Moreover, this study is an attempt to point out through post-colonial theory, the way that an ex-colonial author uses the novel (Closed Doors) as a respond to the colonial ideology (Bitter Lemons), in order to undermine it.Additionally, another target is to compare the differences between the English colonists and the Greeks and Turkish of Cyprus, as presented from the two authors respectively. In this way, it will be clarified how “the other”, as illustrated by the former dominant part, is replaced by “we”, through textual reverse of the post-colonial literature.en_US
dc.language.isoelel_GR
dc.subjectΑποικιακός λόγοςel_GR
dc.subjectΠικρολέμοναel_GR
dc.subjectΜεταποικιακός λόγοςel_GR
dc.subjectΜόντης Κώσταςel_GR
dc.subjectΚλειστές πόρτεςel_GR
dc.subjectColonial discourseen_US
dc.subjectDurrell Lawrenceen_US
dc.subjectBitter lemonsen_US
dc.subjectPostcolonial discourseen_US
dc.subjectClosed doorsen_US
dc.titleΚλειστές πόρτες (Κ. Μόντης) - πικρολέμονα (L. Durrell): μια ανάγνωσηel_GR
dcterms.accessRightsembargoel_GR
dcterms.rightsΔιάθεση ΜΟΝΟ λέξεων κλειδιών - περιλήψεωνel_GR
heal.typebachelorThesisel_GR
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.el_GR
heal.academicPublisherIDaegeanel_GR
heal.fullTextAvailabilityfalseel_GR
dc.notesΟ συγγραφέας ΔΕΝ δίνει τα απαραίτητα δικαιώματα για την πρόσβαση στο πλήρες κείμενο του ηλεκτρονικού αρχείουel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record