dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία ασχοληθήκαμε με την αξιολόγηση ενός διαδραστικού παιχνιδιού για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Δόθηκε μεγάλη έμφαση στη μεθοδολογία αξιολόγησης, δεδομένου ότι στην επιστημονική βιβλιογραφία δεν έχουν καταγραφεί μεθοδολογίες αξιολόγησης παιχνιδιών για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η εν λόγω έλλειψη επιστημονικών μελετών του κλάδου αποτέλεσε πρόκληση για εμάς. Στην μελέτη μας, και έπειτα από μελέτη των ήδη υπαρχουσών μεθοδολογιών αξιολόγησης για παιδιά, αποφασίστηκε να εφαρμόσουμε συνδυασμό μεθοδολογιών άμεσης παρατήρησης και εγγραφής / καταγραφής. Πιο συγκεκριμένα, εφαρμόστηκε παθητική και φυσιοκρατική παρατήρηση, υποβοηθούμενη από εγγραφές (βιντεοσκοπήσεις). Πραγματοποιήθηκαν τρεις γύροι πειραμάτων, όπου τα παιδιά αλληλεπιδρούσαν με το υπό αξιολόγηση προϊόν, ενώ το δείγμα των χρηστών αποτελούνταν από 9 παιδιά ηλικίας 3 έως 5 ετών. Τα δεδομένα μας, αλλά και τα ευρήματα αυτής της μελέτης εμπλουτίστηκαν έπειτα από συνεντεύξεις των δασκάλων των παιδιών. Εφαρμόστηκε κυρίως ποιοτική, αλλά και ποσοτική ανάλυση των δεδομένων που συλλέξαμε από τα πειράματα. Τα ευρήματα που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων μας σχετίζονται, αφενός με τη δυνατότητα των παιδιών για επιτυχημένη αλληλεπίδραση με το παιχνίδι και αφετέρου με την εκπαιδευτική μέθοδο που αυτό ακολουθεί. Το υπό αξιολόγηση παιχνίδι αυτής της μελέτης είναι το Smart Cycle της Fisher – Price. Από τη μελέτη μας προκύπτει πως το Smart Cycle απαιτεί από το παιδί – χρήστη το συνδυασμό των εξής 6 διαφορετικών λειτουργιών - δεξιοτήτων: (α) κίνηση των ποδιών, (β) κίνηση των χεριών, (γ) επεξεργασία των οπτικών ερεθισμάτων, (δ) επεξεργασία των ακουστικών ερεθισμάτων, (ε) σκέψη προκειμένου να οργανώσει τις κινήσεις του, και (στ) απορρόφηση των γνώσεων που λαμβάνει. Από την ανάλυση των πειραμάτων προκύπτει πως τα παιδιά προσχολικής ηλικίας παρουσιάζουν έντονη δυσκολία στην εκτέλεση της εμπρόσθιας κίνησης των πεταλιών, ενώ οι οδηγίες που δίδονται στα παιδιά είναι ανεπαρκείς και πολύπλοκες. Πολύ σημαντικό εύρημα ήταν η δυσκολία που αντιμετώπιζαν τα παιδιά στην εμπρόσθια κίνηση των πεταλιών. Επιπλέον, παρατηρήθηκαν τεχνικά λάθη (software bugs) κατά την αλληλεπίδραση των παιδιών με το παιχνίδι. Τέλος, εφαρμόζοντας τη δική μας μεθοδολογία, πραγματοποιήσαμε ανάλυση των πειραμάτων, η οποία ανέδειξε και κάποια γνωστικά και εργονομικά προβλήματα. | el_GR |